06:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

بازاری که در مناطق آزاد از دست رفت!
پایگاه خبری راد: طبق تاکید مسئولان و کارشناسان، در کنار ترخیص روان کالا، باید از بحث دپو به عنوان نوعی کسب‌وکار و درآمدزایی استفاده کرد اما درپی اعمال سیاست‌های جدید ارزی مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی بدون انتقال ارز، عملا این بازار از دست رفته و به کشورهای همسایه منتقل شده است.
خودداری بازرگانان چینی از واردات نفت آمریکا
پایگاه خبری راد: بازرگانان نفت خام چین در بحبوجه ابهامات پیرامون اختلاف تجاری پکن و واشنگتن، از خرید نفت آمریکا فاصله گرفته‌اند.
بهره‌برداری از راه‌آهن خواف‌–هرات تا پایان امسال/ افغانستانی‌ها منتظر سرمایه‌گذار
پایگاه خبری راد: خط ریلی حدود ۲۰۰ کیلومتری خواف–هرات در قالب چهار قطعه در حال احداث و تکمیل است که به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛ سه قطعه آنکه در تعهد ایران بوده تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
افزایش ۴.۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور/ فله‌ای‌ها تنها صدرنشینان
پایگاه خبری راد: میزان تخلیه و بارگیری بنادر در ۱۴۳ روز ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۴ درصد رشد داشته است. در این آمار تنها میزان تخلیه و بارگیری دو نوع کالای فله‌ای خشک و مایع روند افزایشی داشته و در بقیه موارد شاهد کاهش و افت آن‌ها بوده‌ایم.
دلارهایی که با تکمیل این خط آهن نصیب ایران می‌شود
پایگاه خبری راد: احداث خط ریلی رشت ـ آستارا به عنوان یک قطعه مهم از پازل کریدور شمال به جنوب می‌تواند کشورهای آسیای میانه را از طریق ایران به آب‌های آزاد متصل و منابع مالی خوبی را به ایران برساند.
ترانزیت کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد ممنوع شد
پایگاه خبری راد: در راستای اجرای دستورالعمل مربوط به کاهش رسوب کالا و مشکلات ورود و ترخیص در گمرک‌ها و بنادر، ممنوعیت ترانزیت کالاهای گروه (۴) به مناطق آزاد و و همچنین الزام به ثبت سفارش سرزمین اصلی برای ترانزیت داخلی کالا به مقصد سایر گمرک‌ها در دستور کار قرار گرفت.
هند به دنبال سرمایه‌گذاری در هندوستان ایران!
پایگاه خبری راد: هندی‌ها عزم خود را برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار جزم کرده‌اند و اخیرا سفیر هند گفته که به دنبال تامین فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری در چابهار هستند.
۶۴۰۰ خودرو در گمرک ماند
پایگاه خبری راد: در حالی که حدود ۱۳ هزار خودروی وارداتی در گمرکات، بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دپو شده بود، به گفته معاون گمرک ایران حدود ۶۶۰۰ خودرو ترخیص شده است، اما مابقی به دلایلی از جمله پایان مهلت ترخیص یا پرونده‌های قضایی مجوز خروج نداشته‌اند.
دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در ایران قاچاق است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران به وجود آورده، همچنان قاچاق‌کنندگان دستگاه‌های استخراج ارزهای رمزگذاری شده به راحتی اقدامات خود را پیگیری می‌کنند.
محصولات لبنی در بسته‌بندی‌های خاص با قیمت کمتر عرضه می‌شود
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی گفت: امروز محوری‌ترین موضوع فرابخشی دولت، تنظیم بازار و توسعه صادرات است و هدف اصلی از تنظیم بازار، حفظ آرامش و تزریق این آرامش به مردم است و آرامش مردم در گرو آرامش بازار است.
حجم کالاهای اساسی و کانتینری موجود در ۱۱ بندر ایران +جدول
پایگاه خبری راد: میزان رسوب (موجودی) کالا اعم از کالاهای کانتینری و اساسی در ۱۱ بندر ایران طی سه ماه نخست سال جاری به ترتیب معادل ۹۷ هزار و ۵۳۲ TEU در حوزه کالاهای کانتینری و چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۷ تن در بخش کالاهای اساسی است.
امضای تفاهم‌نامه سومین نشست همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: تفاهم نامه سومین نشست همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه از سوی دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و رئیس ایرانی کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای دو کشور و خاتسیف معاون وزیر فدراسیون روسیه در امور قفقاز شمالی و رئیس روسی کارگروه، در حضور اردکانیان وزیر نیرو ایران و نواک وزیر انرژی روسیه به امضا رسید.
هدف مجلس، کمک به گمرک برای رونق بخشیدن به تولید و رفع مشکلات است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از گمرک گفت: هدف این کمیته کمک به گمرک برای رونق بخشیدن به تولید داخل از طریق روان‌سازی ترخیص مواد اولیه واحدهای تولید، تسریع در صدور محصولات صادراتی و مبارزه با قاچاق کالا است.
روزشمار برای آغاز به کار پلیس گمرک
پایگاه خبری راد: به دنبال فراز و نشیب‌های زیادی که درپی استقرار پلیس در گمرک وجود داشت در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرها، جانشین فرمانده ناجا آخرین وضعیت فعالیت پلیس گمرک را تشریح کرد.
ارز مورد نیاز واردکنندگان تامین شود
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره فدراسیون واردات ایران گفت: با توجه به محدودیت‌های تأمین ارز برای واردات، در حال حاضر تخصیص ارزهایی همچون یورو یا روبل روسیه محدود و صرفاً برای تأمین نیاز شرکت‌های دولتی در نظر گرفته می‌شود.