03:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابر

بازار داخلی نقطه قوت "شدوص" در مهرماه
بیشترین درآمدی که دوده صنعتی پارس در مهرماه از خود بر جای گذاشته مربوط به فروش محصول «انواع گرید دوده» با ۷۶۴ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن «دوده صادراتی» با ۹ میلیارد ریال قرار داشت.
بانک پاسارگاد نتوانست رکودزنی را ادامه دهد
درآمدی که بانک پاسارگاد در مهرماه کسب کرده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بوده، همچنین درآمدی که از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه ۱۴۰۰ به دست آورده نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد رشد را تجربه کرد.
شلاق قیمت‌گذاری بر پیکر صنعت خودرو
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خواند.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
جاده سنگلاخی "شگویا" در صادرات
مجموع فروش صادراتی شگویا تاکنون ۱،۶۲۷،۳۸۷ کیلوگرم به ثبت رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۸۴ درصد کاهش را به همراه داشت.
«شیمیایی‌ها» پرچمدار ارزش بازار "وپترو"
"وپترو" طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۲۳,۰۲۱ میلیون ریال درآمد داشت.
عرضه لوله مسی در قالب قرارداد کشف پریمیوم در تالار نقره‌ای
امروز ۶ تن لوله مسی از سوی شرکت صنایع مس شهید باهنر در قالب قرارداد کشف پریمیوم و به صورت تک عرضه روی تابلوی معاملات بورس کالا می رود.
دسته‌گل‌های درآمدی "غشهد" را ببینید
فروش محصولات غشهد در مهرماه سال جاری برابر با ۱،۳۹۹ تن اعلام‌شده که نسبت به ماه گذشته ۱۵۵ درصد افزایش داشت.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
ثبت تراز تجمیعی مثبت ۴ توسط مؤسسه اعتباری ملل
بیشترین درآمد شناسایی‌شده "وملل" در مهرماه ۱۴۰۰ از بخش «مشارکت مدنی» با ۳،۷۳۹ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز «سایر تسهیلات» با ۸۲۹ میلیارد ریال بیشترین درآمد را در از آن خود کرد.
افزایش ۱۰۶ درصدی درآمد عملیاتی " شیراز"
شرکت پتروشیمی شیراز در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب نموده که نسبت به دوره مشابه گذشته افزایش ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد
برگزاری مجمع " قنقش " نزدیک است
مجمع عمومی فوق العاده شرکت قند نقش جهان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۳برگزار می‌شود.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.
تایید افزایش سرمایه بانک ایران زمین
افزایش سرمایه بانک ایران زمین به تأیید حوزه نظارت بانک مرکزی رسید و این موضوع برای اقدامات نهایی به اداره مجوزهای بانکی نهاد ناظر ارسال شده است.