14:57 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گرانی

کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
چشم انداز قیمت طلای جهانی در بهار
نماد برتر- نگرانی‌های رکودی سرمایه‌گذاران را برای کاهش ریسک به بازار دارایی های امن، نظیر طلا، سوق می دهد. از طرف دیگر ادامه رشد تورم می تواند به افزایش قیمت این فلز گرانبها دامن بزند. در این میان اما نقش بانک های مرکزی برای تعدیل احساسات بازار بسیار حیاتی است و آینده قیمت طلا به این فاکتور بستگی دارد.
واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر پردیس سریعا تکمیل شود
نماد برتر- رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحد‌های مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحد‌های باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.
کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.
برگزاری نمایشگاه میلیاردی با کدام توجیه اقتصادی!
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه همچنان سرمایه مردم را می سوزاند؛ گویا بازی جدید وزارت اقتصاد و سازمان بورس با احساسات و شعور مردم در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه؛ دنبال چیز دیگری است.
گاز؛ بهانه جدید سیمان‌فروشان برای نایابی و گرانی!
نماد برتر - بازی جدید صندوق های بازنشستگی کشور برای سودآوری کاذب؛ کلید می خورد!
بی‌اعتمادی سهامداران؛ پاشنه آشیل ثبات بازار سرمایه
نماد برتر: بازگشت ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده سهامداران از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت باید در راستای ایجاد آرامش در بازار سرمایه انجام ده
دست‌اندازهای کوتاه در مسیر بازیابی پساکرونا
نشانه‌هایی که از وضعیت جهان به گوش می‌رسد حاکی از این است که اقتصاد جهانی بازیابی شده و به سال های قبل از کرونا برگشته اما هنوز در مسیر احیای شرایط دست‌اندازهایی وجود دارد.
تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
میلیاردها دلار در جیب دلالان ارز ۴۲۰۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷ توسط دولت دوازدهم برای کالاهای اساسی تعیین شد. هدف ارز ترجیحی، کمک در راستای معیشت خانوارها و دهک‌های پایین درآمدی بود. به بیانی دیگر، این ارز یارانه‌ای بود که به تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی و کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت تا به حفظ معیشت و قدرت خرید مردم کمک کند.
از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.