08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بهره مندی

مالیات پنهانی که با چاپ پول از جیب مردم می‌رود
پایگاه خبری راد: عضو سابق هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی نامناسب کشور، رشد لجام گسیخته نقدینگی را ایدز اقتصاد کشور دانست و گفت: با وجودی که مشکلات عدیده اقتصادی در کشور انکار ناپذیر است، اما وضعیت کنونی اقتصاد ایران برای فعالان اقتصادی تهدید نیست بلکه دنیای فرصت است.
آیا چین می‌تواند موفقیت شیل آمریکا را تکرار کند؟
پایگاه خبری راد: چین بزرگترین واردکننده گاز در جهان به شمار می‌رود اما خود صاحب بزرگترین ذخایر گاز شیل جهان است.
بهره‌مندی 32 هزار روستا از اینترنت پرسرعت/مخالفت‌ برخی‌ها با اینترنت پرسرعت روستاها
پایگاه خبری راد: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تا سال 96 نزدیک به 27 هزار روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند،گفت: امروز بیش از 32 هزار روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند.
مرزنشینان ماکو در انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: مرزنشینان منطقه آزاد ماکو انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج از کشور، رفع مشکلات بازارچه های مرزی علی الخصوص بازارچه مرزی ساری سو و مشکلات مربوط به ثبت سفارش و بروکراسی‌های گمرکی دارند.
اعلام آمادگی مپنا برای ساخت ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل مپنا گفت: این آمادگی توسط شرکت مپنا وجود دارد که تا سال آینده ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید را وارد مدار کند، اما شرط این مساله این است که بتوانیم مطالبات خودمان را بگیریم و از همان محل نیروگاه بسازیم.
ممنوع الخروجی و بازجویی از برخی مسئولان وزارت صنعت و معدن
پایگاه خبری راد: رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم همکاری همه قوا، نهادها و رسانه ها با دولت و همچنین همت مضاعف و تلاش جهادگونه توسط دستگاه های اجرایی، از رسیدگی ویژه به پرونده های مربوط به ارز و سکه و واردات خودرو و موبایل خبر داد.
سند هوشمندسازی مبتنی بر ارتقا بهره‌وری برای ادامه حیات در اقتصاد جهان است
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تاکید بر اهمیت حکمرانی در هوشمندسازی برای ایجاد مقاومت از نوع اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل بدون ماهیت نظامی گفت: در شورای عالی فضای مجازی در حوزه هوشمند سازی سند تهیه شده و رویکرد آن هوشمندی مبتنی بر ارتقای بهره وری برای ادامه حیات در نظام اقتصادی جهان است.
مایکروسافت درصدد تولید و عرضه گوشی اندرویدی
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشره حاکی است که مایکروسافت درحال توسعه یک گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید است.
۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که مراحل عملیاتی آن در استانها شروع شده است.
اما و اگر واگذاری انشعاب برق غیر دائم به متقاضیان فاقد جواز در مازندران
چندی پیش خبری مبنی بر واگذاری انشعاب برق غیر دائم به متقاضیان فاقد جواز ساخت در رسانه‌های استان مازندران منتشر شد که واکنش مختلفی از سوی کارشناس این حوزه به دنبال داشت.
آشنایی با بهترین لپ‌تاب های بازار
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در مجله لپ‌تاپ به تازگی ۸ لپ‌تاپ جدید را معرفی کرده‌اند که به عقیده آنها دارای بهترین باتری و بیشترین مدت زمان شارژدهی هستند.
خشکسالی حاد در ۴ استان/ آبیاری نوین بهترین راهکار مقابله
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح‌ آبیاری نوین که از سوی دولت در کشور در حال اجراست را بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی دانست و گفت: با وجود بارش‌های بهاری استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یک میزانی هم فارس خشکسالی حاد دارند.
ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ کالا مسکنی برای اقتصاد کشور است
پایگاه خبری راد: درپی ابلاغ ممنوعیت ۱۴۰۰ قلم کالا طی روزهای اخیر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: این اقدام در شرایط فعلی، مسکنی بر اقتصاد بیمار کشور است اما با توجه به اینکه فرهنگ مصرف مردم در بسیاری از این اقلام شکل گرفته، پس از این ممنوعیت همچنان متقاضی برای آنها وجود دارد لذا ممکن است به صورت قاچاق وارد شوند که باید دولت و دستگاه قضا برای مبارزه و مجازات قاچاقچیان به صورت جدی اقدام کنند.
امکان صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس عنوان کرد که لازم است انجام فرایند صدور و ابطال واحدهای صندوق ها با بهره گیری از پیشرفت های تکنولوژیکی و ساختارهای ارتباطی موجود، به صورت غیرحضوری امکان پذیر شود.
به‌روزرسانی جدید اپل دست پلیس را می‌بندد
پایگاه خبری راد: اپل با به‌روزرسانی نسخه جدید سیستم عامل iOS دست پلیس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده را برای ردیابی و دستگیری مجرمان می‌بندد.