04:22 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سود 593 ریالی در جیب سهامداران «غمینو»

1400/02/14 20:47

چه خبر از نمادهای بورسی:

سود 593 ریالی در جیب سهامداران «غمینو»

نماد برتر - عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ صنایع غذایی مینو شرق، این شرکت موفق به ثبت فروش ۲٫۲۴۲ میلیارد ریالی گردیده است

به گزارش نماد برتر، در شرایطی که ادامه دامنه نوسان نامتقارن، عدم وجود گره‌های معاملاتی و ادامه صفوف فروش سنگین در سهام شرکت‌های کوچک مبدل به سوهان روح سهامداران در ماه‌های اخیر گردیده است، صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده شرکت مینو شرق حاکی از تحقق سود خالص ۵۹۳ ریالی به ازای هر سهم هست که به نظر نمی‌رسد قیمت‌های کنونی سهام این شرکت را توجیه نماید.


به نظر می‌رسد با سود اعلامی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، همچنان شاهد ادامه صفوف فروش سنگین در نماد غمینو در روز‌های آتی باشیم.


بر اساس گزارش حسابرسی شده عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ صنایع غذایی مینو شرق، این شرکت موفق به ثبت فروش ۲٫۲۴۲ میلیارد ریالی گردیده است که ماحصل این میزان فروش تحقق سود خالصی ۵۹۳ میلیارد ریالی و ۵۹۳ ریالی به ازای هر سهم است.


رشد نرخ‌های فروش انواع بیسکوئیت، پفک و تافی فروخته‌شده این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ و همچنین افزایش بیش از ۲٬۰۰۰ تنی پفک داخلی و ۱٬۰۰۰ تنی انواع بیسکوئیت صادراتی اصلی‌ترین دلیل رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در مقایسه با سال گذشته است.


همچنین بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی منتشرشده این شرکت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال از ۵۹۳ میلیارد ریال سود خالص شناسایی‌شده ناشی از فروش یک دستگاه ساختمان مهمانسرا و همچنین فروش تمامی سهام خودکفایی آزادگان تحت تملک و بخشی از سهام شرکت صنعتی مینو است که نشان از سودی غیرعملیاتی و غیرقابل تکرار دارد.