12:03 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نسخه دو برابری سود برای «دعبید»

1399/12/20 10:10

سهامداران این داروساز در جریان باشند؛

نسخه دو برابری سود برای «دعبید»

نماد برتر- سرمایه‌گذاری «دعبید» در امر تحقیق و توسعه، سبب افزایش میزان تولیدات و فروش شرکت شده که اثرات آن در سودآوری شرکت نمایان است.


به گزارش نماد برتر، شرکت داروسازی دکتر عبیدی در سال مالی منتهی به آذر 1399 توانست سود خود را دو برابر کند و با سود هر سهم 1007 ریالی رهسپار مجمع عمومی‌عادی سالیانه در هفدهمین روز اسفند ماه شود.



عبیدی



موضوع مهم برای سهامداران این شرکت دارویی، تصمیم هیات مدیره شرکت برای تقسیم سود 20 درصدی است که قرار است از مرداد ماه سال آینده پرداخت آن آغاز شود.



درآمدهای عملیاتی «دعبید» با افزایش 57 درصدی به رقم 14 هزار و 783 میلیارد ریال رسید که علاوه بر افزایش نرخ‌های فروش، رشد مقداری نیز در بهبود درآمدها دخیل بوده است. به این ترتیب، سهم 9 درصدی از بازار داروی کشور را به خود اختصاص داد و در بین شرکت‌های بورسی در رتبه نخست ایستاد. به سبب افزایش بهای تمام شده، حاشیه سود ناخالص با اندکی کاهش به 61 درصد رسید.



«دعبید» ید طولایی در تولید محصولات جدید دارد و به کرات شاهد شفاف‌سازی این شرکت در خصوص تولید محصول جدید هستیم. این موضوع در سال مالی آتی نیز دنبال می‌شود و شیوع کروناویروس شرکت را به سمت تولید قرص روکشدار سایتووکس200 حرکت داده است.



به سبب اخذ تسهیلات مالی جدید، نسبت جاری از 2 به 1.1 کاهش یافت و در طرف دیگر، نسبت بدهی از 53 به 62 درصد افزایش داشت.



روند قیمت سهام «دعبید» نیز همانند بسیاری از سهم‌های دیگر نزولی بوده و پس از رسیدن به قله قیمتی 7250 تومان و انجام افزایش سرمایه، هم اکنون در محدوده قیمتی 2300 تومان بین سهامداران داد و ستد می‌شود.