21:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حسابرس ضعف «چکاپا» را تایید کرد!

1399/12/16 11:10

حسابرس ضعف «چکاپا» را تایید کرد!

نماد برتر - در حالی که در بسیاری از نماد‌های حبابی بازار شاهد تشکیل صف فروش‌های سنگین هستیم، ظاهرا خبری از گره‌های معاملاتی برای روان‌سازی معاملات در این نماد‌ها نیست.

به گزارش نماد برتر، در حالی که در بسیاری از نماد‌های حبابی بازار شاهد تشکیل صف فروش‌های سنگین هستیم، ظاهرا خبری از گره‌های معاملاتی برای روان‌سازی معاملات در این نماد‌ها نیست.


اینکه چرا شرکتی همچون گروه صنایع کاغذی پارس با اعلام سود ناچیز ۱۲۸ ریالی به ازای هر سهم و ثبت تعدیل منفی ۲۰ درصدی سود خالص در سال مالی ۱۳۹۹، در ۱۲ روز معاملاتی گذشته حتی ۲ درصد کاهش قیمت را به ثبت نرسانده، سوالی است که تنها سازمان بورس و البته اعضای شورای عالی بورس می‌توانند پاسخگو باشند.


رشد ۲۵ درصدی درآمد‌ها و ۳۸ درصدی بهای تمام شده در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته در حالی رقم خورده که نرخ‌های فروش این شرکت تغییر محسوسی را نشان می‌دهد. افزایش فروش کاغذ رول سفید و کاهش فروش خمیر ویرجین در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته از دیگر استراتژی‌های قابل تامل عملکرد این شرکت است.


در مجموع حاصل عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ این شرکت، تحقق ۱.۱۹۹ میلیارد ریال سود خالص و ۲۹۸ میلیارد ریال کمتر از مدت مشابه سال گذشته که البته افزایش در حدود ۲۱۱ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی نیز نقشی با اهمیت در کاهش سود خالص این شرکت دارد.