11:28 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مقصر افزایش مصرف برق اعلام شد / پاداش ۱۰ میلیونی به معرفی کنندگان

1399/10/20 14:31

از سوی سخنگوی صنعت برق :

مقصر افزایش مصرف برق اعلام شد / پاداش ۱۰ میلیونی به معرفی کنندگان

نماد برتر- سخنگوی صنعت برق از مصرف غیرمجاز روزانه ۳۰۰ مگاوات برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی خبر داد و گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر،مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق است به ایرنا گفت: بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی مصرف می‌شود. رشد نرخ بیت کوین که به بیش از ۳۰ هزار دلار رسیده، سبب افزایش تعداد استخراج کنندگان شده است.


 


وی افزود: ارزانی نرخ برق در ایران نیز عامل دیگری در افزایش علاقمندان به استخراج رمز ارزها شده است.در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارت‌های وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.


 


این مقام مسئول ادامه داد: سیاست وزارت نیرو حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها و سایر مراکز استخراجی قانونی بوده و تاکنون ۲۴ مرکز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت دریافت کرده اند.


 


رجبی مشهدی گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها تا سقف ۱۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.


 


براساس این گزارش، بنا بر اعلام برخی رسانه ها ، چینی ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در مجاور خطوط انتقال و پست برق ۲۳۰ کیلو ولت فروکروم رفسنجان، معدن استخراج بیتکوین به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات احداث و در مرحله اول ۱۰ هزار دستگاه با بهره وری بسیار پایین Whatsminer M3 روشن کرده و از ارزان ترین تعرفه برق ممکن بهره می برند.