05:01 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
تشکیل کمیته‌ برای مقابله با احتکار و اختفا در خراسان‌رضوی
پایگاه خبری راد: سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌رضوی گفت: در کل دنیا به این صورت است که وقتی فعالیت‌های غیرقانونی، غیرشفاف و زیرزمینی افزایش پیدا می‌کند، در حقیقت فعالیت‌های اقتصادی سالم و شفاف را تحت‌تأثیر منفی خود قرار می‌دهند.
سرگردانی ۱۲ هزار کامیون لب مرز
پایگاه خبری راد: پای تلاطمات ارزی به مرز هم کشیده شد. از پایان سال گذشته بود که با افزایش بی‌ضابطه نرخ ارز و قاچاق‌اعلام‌شدن خرید و فروش دلار در بازار آزاد، ترانزیت بین‌المللی به چالش کشیده شد و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با صاحبان بار دچار مشکل شدند. بر این اساس صاحب بار یا همان صادرکننده علاوه بر اینکه با جابه‌جایی ارز خود در سیستم بانکی جهانی دست به گریبان بود، حالا با رانندگان کامیون نیز دچار مشکل شد.
استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند حمایت بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق مشهد گفت: توسعه استفاده ازانرژی‌های تجدیدپذیر در کشور نیازمند حمایت بخش خصوصی و آموزش‌های ترویجی و مهارتی به مردم است.
تونل انتقال آب حیات رودخانه کرج را تهدید می‌کند؟
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اتمام مطالعات انجام شده در خصوص حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج در برابر انتقال تونلی آب به تهران گفت: شرکت آب منطقه‌ای البرز نباید از حق‌آبه لازم برای حفظ حیات رودخانه کرج کوتاه بیاید.
میانگین صادرات نفت ایران بالاتر از کل سال گذشته ایستاد
پایگاه خبری راد: میانگین صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست امسال از میانگین صادرات نفت ایران در کل سال ۹۶ بالاتر است.
خاموشی‌ها ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: علی رغم اینکه درجه حرارت کاهش زیادی پیدا نکرد، اما میزان خاموشی‌ها نسبت به دو هفته گذشته ۴۷ درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مرداد ماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسئله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است.
فقط چالوس یکطرفه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت راه و شهرسازی جزئیات محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته حدفاصل چهارشنبه ۱۰ مرداد تا شنبه ۱۳ مرداد را اعلام کرد.
صادرات میعانات گازی ۳۷ درصد کم شد
پایگاه خبری راد: صادرات میعانات گازی در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.
سوءاستفاده از نام لیزینگ‌ها در ثبت‌نام خودرو
پایگاه خبری راد: در شرایط فعلی و در حالی با افزایش قیمت خودرو و داغ شدن بازار ثبت نام برای پیش فروش، سوء استفاده‌هایی نیز در این میان انجام می‌شود که انجمن ملی لیزینگ هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی دهنده تحت نام لیزینگ دقت کنند.
تولید نفت خام آمریکا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: تولید نفت خام آمریکا بدنبال افت تولید در خلیج مکزیک که رشد تولید در نقاط بزرگ شیل را تحت الشعاع قرار داد، در ماه مه ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.