21:01 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
فیلسوفان جریان اندیشیدن را در کشور رونق دهند
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد دانشگاه یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی در ایران معاصر را توسعه نیافتگی فلسفه در ایران در طول تاریخ گذشته و به طور خاص توسعه نیافتگی فلسفه در دوران پس از مشروطیت می‌داند و معتقد است حرکت رو به جلوی توسعه مستلزم توسعه فلسفه‌ غیر حکومتی و برخاسته از دل جامعه و متکی بر مسئولیت‌ پذیری شخصی فیلسوفان است.
کشف انبارهای میلیاردی خودرو در کرج
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: اخیراً دو انبار خودرو در استان کشف شد که در یکی از این انبارها 31 خودرو هیوندای و در انبار دوم 11 خودرو جک وجود داشت که ارزش یکی از انبارها 9 میلیارد تومان بود اما ارزش انبار دوم هنوز برآورد نشده است.
همه چیز درباره بنزین ٥٠٠٠ تومانی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هرگونه بحث در مورد افزایش قیمت بنزین در این کمیسیون را تکذیب کرد. اما خبر بنزین ۵ هزار تومانی از کجا آمد؟
پول و مغز با هم از ایران فرار می‌کنند
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: کم توجهی نسبت به ترغیب و تشویق "پول" و "مغز" برای ماندن در کشور بیانگر این واقعیت است که طی چهار دهه گذشته از اعمال مدیریت صحیح در منابع انسانی غافل بوده‌ایم.
فساد، اختلاس و آقازاده‌ها کنترل شرایط اقتصادی را سخت کرده‌ است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: بدون شک وقتی روز به روز قیمت دلار، سکه، کالاهای اساسی و مصرفی، دارو و حتی خدمات بالا می‌رود، دعوت مردم به صبر و آرامش کار ساده‌ای نیست و تازه در این شرایط انتشار اخباری مبنی برای فساد و اختلاس برخی و همچنین زندگی مرفه و بی درد برخی آقازاده‌ها داغ بیشتری بر دل مردم می‌گذارد و کنترل شرایط را سخت تر می‌کند.
بورس‌های جهانی صعودی شدند
پایگاه خبری راد: بورس‌های اروپایی، وال استریت و آسیایی موفق شدند آخرین دور معاملات خود را با صعود پشت سر بگذارند.
انتقاد یک نماینده نسبت به واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به عناصر فاقد اهلیت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نهاوند گفت که در این شرایط که کشور با مسائل سیاسی، تحریم‌ها و تبعات آن مواجه است از واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به قیمت‌های ناچیز به عناصر خاص که فاقد اهلیت است، خبر می‌ رسد.
بسته ارزی برای صنایع کوچک در راه است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از در نظر گرفتن بسته ارزی برای صنایع کوچک خبر داد و اعلام کرد که این بسته منتظر تصویب هیات دولت است.
پیش‌بینی جلال‌پور از بازار ارز در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: رییس سابق اتاق بازرگانی ایران ضمن کارآمد عنوان کردن بسته جدید ارزی، گفت:‌ اگر روال عادی و طبیعی در کشور وجود داشته باشد، در روزهای آینده افزایش عرضه و کاهش تقاضای ارز را خواهیم داشت و باید منتظر ادامه سیر نزولی قیمت‌ها باشیم.
مسافران سرگردان، ارز مسافرتی عملا قطع شده
پایگاه خبری راد: درحالی‌که بانک مرکزی هنوز ساز و کار فروش ارز مسافرتی را در صرافی‌ها مشخص نکرده است، اما بانک‌ها از صبح امروز فروش این ارز را قطع کردند.