10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گزارش ماهانه

افزایش قیمت نفت موقتی و ناشی از تحریم است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد قیمت‌های بین ۷۰ تا ۸۰ دلار هر بشکه نفت موقتی بوده و تحت تاثیر تحریم‌ها است.
احتمال جهش قیمت نفت به ۸۰ دلار
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود هشدار داد که قیمت‌های نفت ممکن است به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند؛ مگر این‌که سایر تولیدکنندگان، عرضه کمتر از سوی ایران و ونزوئلا را جبران کنند.
نفت برنت از ۸۰ دلار عقب نشست
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز پنج‌شنبه به دنبال تشدید نگرانی‌های اقتصادی که تردیدها نسبت به دورنمای رشد تقاضا برای سوخت را برانگیخت کاهش یافت و بخشی از رشد چشمگیری که در معاملات روز گذشته داشت را از دست داد.
تولید نفت ایران کاهش یافت
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در اوت سال میلادی جاری به ۳.۵۸۴ میلیون بشکه در روز رسید.
تولید اوپک یک میلیون بشکه کمتر از تقاضا
پایگاه خبری راد: بخش تحلیلی اوپک تصویر عرضه شدیدا محدود برای ادامه امسال را ترسیم و اعلام کرد تقاضا برای نفت اوپک تقریبا یک میلیون بشکه در روز بیشتر از سطح تولید این گروه در اوت است.
تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
پایگاه خبری راد: اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود با توجه به افزایش تولید رقیبان و تلاش عربستان سعودی برای اجتناب از ایجاد اشباع عرضه مجدد در بازار، تقاضای کمتری برای نفت این گروه در سال میلادی آینده پیش‌بینی کرد.
افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید عربستان
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش ماهانه اوپک که نشان داد عربستان سعودی تولید خود را به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار کاهش داده است، افزایش پیدا کرد.
تولید ماهانه نفت ایران به ۳.۷۳ میلیون بشکه رسید
پایگاه خبری راد: برپایه جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته با اندکی کاهش، به به ۳.۷۳۷ میلیون بشکه در روز رسید.
کاهش قیمت نفت با ادامه تنش‌های تجاری جهانی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر رشد عرضه روسیه افزایش یافت، اما تشدید تنش‌های تجاری بین‌المللی که رشد تقاضا برای انرژی را در معرض تهدید قرار داده است، طولانی‌ترین کاهش هفتگی خود از سال ۲۰۱۵ را رقم زد.
پیامدهای جنگ تجاری به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رسید
پایگاه خبری راد: مرکز آمار آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد شاخص اطمینان کسب و کار و انتظارات بازار در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.
تصمیم ۳خریدار بزرگ درمورد ادامه خرید نفت از ایران چیست؟
پایگاه خبری راد:موانعی که آمریکا بر سر راه ایران در مبادی صادرات نفت چیده بود، با همکاری ایران و مشتریان نفتی‌اش یکی پس از دیگری در مرز برداشته شدن قرار دارند، به طوریکه پس از درخواست آمریکا از مشتریان نفت ایران برای به صفر رساندن میزان خرید نفت، زمزمه‌های معافیت آمریکا به برخی کشورها به گوش می‌رسد و از همه مهم‌تر چین که بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران است پرچم مخالفت خود با آمریکا را بالا گرفته است.
نگرانی آمریکا از افزایش خرید نفت چین از ایران پس از تحریم‌ها
پایگاع خبری راد: یک مقام بلندپایه انرژی در آمریکا اظهار کرد برخی در واشنگتن انتظار دارند چین عمده صادرات نفت ایران را که سایر کشورها به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا خریداری نخواهند کرد، جذب کند و در نتیجه تاثیر تحریم‌ها کمرنگ شود.
ریزش قیمت نفت متوقف شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت به دنبال گسترش اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ که نگرانی‌ها نسبت به اختلالات بیشتر عرضه به بازار را تقویت کرد، در معاملات روز سه‌شنبه از پایین‌ترین قیمت خود در بیش از سه ماه اخیر فاصله گرفت و افزایش یافت.
قدرت جاذب شوکهای نفتی ضعیف می‌شود
پایگاه خبری راد:آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد افزایش تولید نفت اوپک برای مهار رشد قیمتها ممکن است به زودی باعث تقلیل ظرفیت تولید شناور جهان شود.
بازار نفت اوپک از سکه می‌افتد؟
پایگاه خبری راد: اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهان برای نفت این گروه در سال آینده که رشد مصرف آهسته می‌شود و تولید رقیبان افزایش پیدا می‌کند، دچار افت خواهد شد.