18:18 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

نفت آمریکا نزدیک ۲۰ دلار لنگر انداخت
نماد برتر- نفت آمریکا در محدوده پایین ۲۰ دلار در هر بشکه ماند و تحت تاثیر موج پیش‌بینی‌های ناامیدکننده از کاهش تقاضای جهانی که خوش بینی به تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، با دومین کاهش هفتگی متوالی روبرو است.
کاهش جهانی مصرف بنزین
نماد برتر- تقاضا برای بنزین در آمریکا و سایر کشورهای جهان با دستور مقامات برای ماندن مردم در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که رفت و آمدها را محدود کرده، به شدت کاهش پیدا کرده است.
منتظر تشویق مالی باشید
نماد برتر- وزارت نیرو به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، پیشنهاد تسری طرح تشویق خانوارهای خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیات دولت ارائه کرده است؛ سال گذشته نیز ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش‌ خوش‌مصرفی از سوی وزارت نیرو به مشترکان تعلق گرفت.
رفع یکی از ۱۰ نیاز استراتژیک صنعت نفت/صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی انرژی
نماد برتر- محققان پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی به دانش فنی طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتور که تاکنون جزو اقلام تحریمی و مورد نیاز صنایعی چون نفت و گاز و پتروشیمی بوده است، دست یافتند و کاربردی کردن این سیستم علاوه بر رفع یکی از نیازهای استراتژیک صنایع، موجب کاهش مصرف انرژی و آلاینده‌های زیست محیطی شده است.
ارائه روشی برای افزایش سرعت محاسبات عددی در کامپیوتر/کاربردی کردن نظام نوین در نانو فناوری
نماد برتر- محققان دانشگاه شهید بهشتی راهکاری را برای افزایش سرعت محاسبات عددی در حساب کامپیوتری عرضه کردند که به گفته آنها این روش علاوه بر افزایش سرعت، کاهش مصرف توان را نیز در این سیستم‌ها در پی دارد.
کشاورزی سنتی دیگر مقرون به صرفه نیست
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به شرایط کم‌آبی و افزایش هزینه‌های کشاورزی به ویژه در این شهرستان، کشاورزی سنتی را دیگر مقرون به صرفه ندانست و تغییر روش‌های کشاورزی اعم از بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از سایبان در باغات و سوق دادن کشاورزی به کشت‌های گلخانه‌ای را به توصیه کرد.
جهش قیمت نفت در پی کاهش موارد ابتلا به کرونا
نماد برتر- بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش نرخ روزانه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین که امیدواری سرمایه گذاری به بهبود تقاضای این کشور برای سوخت را برانگیخت، صعود کرد.
می‌خواستند آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ می‌خواستند که آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند. همزمان نشست‌هایی با انجمن علوم آبیاری آمریکا برگزار شد که در این نشست‌ها گفتند که ۲۰ سال است متوجه شده‌ایم که انتقال آب بین حوزه‌ای بزرگترین اشتباه ما بود.
نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
نحوه محاسبه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق خوش مصرف‌های برق
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم‌مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
راهکار عبور از فصل گرما تشریح شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.
ترفندهای شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش هزینه‌ پرواز
پایگاه خبری راد: شرکت‌های هواپیمایی ترفندهای مختلفی را برای کاهش هزینه‌های پرواز به کار می‌برند.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
اختلاف نظر دو وزارتخانه بر سر مقدار آب مصرفی در بخش کشاورزی+توضیح کارشناسان
پایگاه خبری راد: در حالی که وزارت نیرو معتقد است میزان مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد بوده، وزارت جهاد کشاورزی ضمن تکذیب این آمار به مقایسه وضعیت یارانه‌ها در بخش کشاورزی در سایر کشورهای دنیا با ایران پرداخته و بر این باورند که کشاورزان ایرانی گران‌ترین آب دنیا را مصرف می‌کنند.
ریشه‌یابی اختلاف نظر دو وزارتخانه بر سر آب
پایگاه خبری راد: زمانی که از مصرف بالای آب در کشور صحبت می‌شود، همواره انگشت اتهام به سمت بخش کشاورزی رفته و بر این موضوع تاکید می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آب در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. موضوعی که وزارت جهاد کشاورزی آن را نادرست می‌داند و بر این باور است که آمار و ارقام مطرح شده در این باره صحت ندارد.