22:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

آسیب‌های کبدی مصرف الکل را بشناسید
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران گفت: مصرف الکل به هر مقدار می‌تواند برای کبد مضر باشد و خطر مصرف الکل در زنان شدیدتر است.
ابتلای سالانه ۲۰۰ ایرانی به سرطان کبد/چگونگی تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران ضمن تشریح عوامل ابتلا به سرطان کبد و راه‌های پیشگیری از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ٢٠٠ نفر در کشور به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این بیماری جزو شش سرطان شایع در مردان است.
توزیع گوشت با کارت ملی!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به توزیع گوشت وارداتی در فروشگاه‌های بزرگ برای فروش، اظهار کرد: توزیع گوشت با کارت ملی کاری نمایشی و بازارگرمی است.
مایحتاج عمومی به وفور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت/شبکه بازاریابی و صادرات تقویت می‌شود
پایگاه خبری راد: رضا رحمانی مرد آشنایی برای حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور است. فردی که تا همین چند روز قبل به عنوان قائم مقام وزیر صنعت در حوزه تولید فعالیت م‌کرد و سالها تجربه صنعتی او در مجلس و شرکت‌های مهم کشور گواهی است بر آشنایی او با این حوزه . او حالا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت مطرح شده و برنامه‌های خود را برای ارتقای وضعیت این حوزه به مجلس ارائه کرده است.
دخانیات گران‌ترین محصول مهر ماه
پایگاه خبری راد: مطابق آمارهای مرکز آمار ایران در مهرماه سال جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل افزایش قیمت داشته‌اند که سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۱۶.۸ بوده است. همچنین دخانیات با ۴۶.۶ درصد بیشترین تورم را در بین اقلام مختلف مصرفی داشته است.
راز جوانی در "روزه داری"
پایگاه خبری راد: پس از مشخص شدن نتایج بسیاری از مطالعات و آزمایش‌ها مبنی بر اثربخشی روزه داری بر سلامت، یک زوج آمریکایی از نتایج مثبت بیش از یک سال روزه داری خود می‌گویند.
کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
ورود ۲ محصول مبتنی بر نانو فناوری ایرانی به بازارهای چین
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با پوشش‌های پودری الکترواستاتیک تقویت شده با نانوذرات و شرکت دانش‌بنیان دیگر با تولید سامانه‌ تصفیه آب و حذف طیف گسترده‌ای از آلاینده‌ها موفق به صادرات این محصولات به کشور چین شدند.
آیا میوه خطر دیابت را افزایش می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: متخصصان سلامت هنوز نسبت به تمام عوامل موثر در بروز دیابت نوع دو اطمینان کامل ندارند اما تاکید دارند که سابقه خانوادگی و داشتن اضافه وزن می‌توانند از فاکتورهای خطرزا به حساب ‌آیند.
هفت محصول مبتنی بر نانو تجاری‌سازی شد
پایگاه خبری راد: به منظور تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانو در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو ۷ قرارداد تجاری میان صنعت و شرکت‌های فناور به امضا رسید.
جنس اسکناس ۵۰ پوندی انگلیس تغییر می‌کند
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد باارزش‌ترین اسکناس این کشور از این پس همانند سایر اسکناس ها از جنس پلیمر خواهد بود.
چرا فشار خون مازندرانی‌ها بالا رفته است؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نوع رژیم غذایی پرکالری مانند مصرف زیاد برنج، عدم تحرک کافی و چاقی از عوامل مهم زمینه ساز و شیوع بالای بیماری فشار خون در استان مازندران است.
کاهش سوء تغذیه و افزایش چاقی در کودکان ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش سوء تغذیه در کودکان کشور، در عین حال از افزایش چاقی و اضافه وزن در آنها ابراز نگرانی کرد.
تخم‌مرغ‌ را قبل مصرف نشویید/ ایرانی‌ها سالانه 4 کیلو کمتر تخم‌مرغ می‌خورند
پایگاه خبری راد: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سرانه پایین مصرف تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از سالم‌ترین موادغذایی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده که مصرف سالانه تخم‌مرغ هر ایرانی به 250 عدد در سال برسد.
دامداران ادعای وزیر را رد کردند
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.