14:58 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

دلار از "سنا" حذف شد!
پایگاه خبری راد: متوسط قیمت دلار که به همراه چند ارز دیگر در سامانه نظام ارزی(سنا) به طور روزانه اعلام می‌شد، امروز در سامانه حذف شده است.
از بازار ارز چه خبر؟
پایگاه خبری راد: بازار ارز امروز را هم با روندی کاهشی شروع کرد و قیمت دلار به ۱۰ هزار و ۳۷۰ تومان در آخرین معاملات رسید.
اگر مردم مجری مسکن مهر بودند پروژه سال‌ها پیش تکمیل می‌شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است اگر در بحث مسکن مهر خود مردم متولی ساخت بودند و دولت نقش نظارتی خود را ایفا می‌کرد مطمئنا این پروژه‌ها سالها پیش به نتیجه می‌رسید.
اصلاحات جدید اقتصادی در ونزوئلا
پایگاه خبری راد: به دستور رئیس جمهور ونزوئلا، ارز مجازی پترو، مبنای نرخ مبادله‌ای ارزی این کشور به جای دلار شد.
راه بستن این رانت کهنه کجاست؟
پایگاه خبری راد: "شفاف‌سازی و مبارزه با هر گونه رانت" برنامه‌ای است که عبدالناصر همتی برای چندمین بار از آمدنش در بانک مرکزی بر آن تاکید کرده و از اهم سیاست‌ها و برنامه‌های خود دانسته است. رانت گسترده‌ای که مسئولان بارها از آن سخن گفته‌اند و طی سال‌ها در حوزه پولی و ارزی رخنه کرده و کهنه شده است حال باید دید چگونه و با چه برنامه‌ و ابزاری از بین خواهد رفت؟
شکایت‌های «ارز مسافرتی» را کجا ببریم؟
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری با تاکید بر این‌که موضوع «ارز مسافرتی» و پیگیری چالش‌های آن از دستور کار سازمان میراث فرهنگی خارج نشده است، گفت: مسافرانی که برای تهیه ارز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.
آخرین وضعیت معاملات ارزی در صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: با وجود آزادشدن فعالیت رسمی صرافی‌ها برای معاملات ارزی در بازار آزاد همچنان بسیاری از آنها تابلوهای "خرید و فروش ارز نداریم" را برنداشته و برای معامله در چارچوب ضوابط تعیین شده وارد نشده‌اند. این صرافی‌ها شرایط موجود را برای فعالیت مناسب نمی‌دانند و نسبت به آن معترض‌ هستند.
بسته ارزی، کشور را از تک‌نرخی کردن ارز دور می‌کند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر اینکه بسته ارزی دولت چیز جدیدی نیست، گفت: بسته ارزی در واقع ادامه اتخاذ سیاست تخصیص بهینه منابع ارزی کشور در راستای مقابله با کمبود احتمالی منابع ارزی در شرایط بحرانی فعلی و آینده ناشی از ادامه تحریم‌ها است و امیدوار بودیم دولت بندهای اضافه شده به بسته ارزی را زودتر اعلام می‌کرد.
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد ۴۵ گانه تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی را ابلاغ کرد.
فعالیت رسمی صرافی‌ها در بازار شروع شد+ ۲۳ بخش فروش ارز
پایگاه خبری راد: با ابلاغ دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها در بازار آزاد، از امروز به طور رسمی شروع معاملات خود را آغاز کردند.
دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
آخرین خبرها از بسته جدید ارزی و نرخ دلار
پایگاه خبری راد: طبق اعلام دولت و مجلس، سیاست ارزی بانک مرکزی در حال بازنگری است و به زودی این بسته جدید ارائه می‌شود اما آنچه از مسئولان اتاق بازرگانی شنیده شده، بر اساس این بسته، از این پس مرجع رسمی نرخ دلار بازار ثانویه است که قیمت پیشنهادی آن ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان خواهد بود و دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص می‌یابد و ارز صادرکنندگان عمده غیرنفتی از سامانه نیما به بازار ثانویه منتقل می‌شود. همچنین میزان ارز مسافری نصف خواهد شد.
سرگردانی ۱۲ هزار کامیون لب مرز
پایگاه خبری راد: پای تلاطمات ارزی به مرز هم کشیده شد. از پایان سال گذشته بود که با افزایش بی‌ضابطه نرخ ارز و قاچاق‌اعلام‌شدن خرید و فروش دلار در بازار آزاد، ترانزیت بین‌المللی به چالش کشیده شد و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با صاحبان بار دچار مشکل شدند. بر این اساس صاحب بار یا همان صادرکننده علاوه بر اینکه با جابه‌جایی ارز خود در سیستم بانکی جهانی دست به گریبان بود، حالا با رانندگان کامیون نیز دچار مشکل شد.
آزادسازی نرخ ارز پتروشیمی‌ها جلوی فساد را می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: سیاست‌های جدید ارزی در اردیبهشت ماه از سوی دولت ابلاغ شد و بر اساس آن پتروشیمی‌ها ملزم شدند ارز صادراتی خود را با نرخ دولتی در این سامانه وارد کنند. این تصمیم سرآغاز چالش های فراوانی شد.
احتمال آزادسازی نرخ ارز جدی شد
پایگاه خبری راد: در حالی اخبار ضد و نقیضی در رابطه با تغییر سیاست در معاملات ارزی وجود دارد که ظاهرا پیشنهاداتی برای خروج کامل ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به ویژه پتروشیمی‌ها از معاملات با نرخ رسمی در شورای پول و اعتبار مطرح شده، ولی هنوز در ستاد اقتصادی دولت نهایی نشده است. در صورت تصویب این پیشنهاد نرخ ارز برای تمامی واردکنندگان و صادرکنندگان به غیر از کالای اساسی و دارو بر اساس نرخ توافقی و به گونه‌ای آزاد خواهد شد.