11:50 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناوگان

حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
هیچ نگرانی بابت سن هواپیماها نداریم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: حدود ۲۲۰ فروند هواپیما با متوسط عمر ۲۰ سال در حال عملیات هستند که هیچ نگرانی بابت سن آنها وجود ندارد.
مسئله تولید یا توقف خودروهای دیزلی باید در دولت حل شود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، در تولید خودروهای دیزلی باید همه جوانب از جمله معیارهای مصرف سوخت در راستای منافع ملی کشور در نظر گرفته شود تا برای تولید یا توقیف خودروهای موتور دیزل، تصمیم گرفته شود.
بازگشت بوئینگ ۷۳۷ به خطوط هوایی چه مشکلاتی را در پیش دارد؟
پایگاه خبری راد: به عقیده کارشناسان، برخلاف آنکه بسیاری از ایرلاین‌ها چشم انتظار بازگشت هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی جهان هستند، این امر چالش‌های زیادی نیز برای صنعت هوانوردی ایجاد خواهد کرد.
قیمت‌های سرسام آور لاستیک کامیون‌ها در بازار آزاد!
پایگاه خبری راد: دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد که اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در طول یکسال تامین کند باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند.
پایگاه جامع داده‌های محیطی دریایی راه‌اندازی شد
پایگاه خبری راد: از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پایگاه جامع اطلاعات محیط دریایی با هدف نمایش تمامی ظرفیت‌های دریایی کشور راه‌اندازی شد.
مصرف سوخت در ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که طبق آمار، سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است اما شدت مصرف انرژی بالا تخمین زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تعداد خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه تعریف شده که این عدد برای آمریکا ۸۳۳، ژاپن ۵۹۱ و آلمان ۵۸۹ است و با این حال طبق اعلام، متوسط مصرف سوخت خودروهای تولیدی ایران در سال گذشته، حدود ۷.۷ لیتر در 100 کیلومتر بوده که بالا بودن مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهد.
هدایت بخشی از کشتی‌های کالاهای اساسی از بندر امام به بنادر رجایی و چابهار
پایگاه خبری راد: در نشست مشترک با نمایندگان وزاری اقتصادی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تمهیدات لازم برای تسریع در روند خروج کالاهای اساسی اتخاذ شد.
خبر خوب سوختی برای هواپیماهای ایرانی
پایگاه خبری راد: باوجود اینکه شرکت‌های سوخت‌رسان هواپیما در اکثر کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس به هواپیماهای ایرانی سوخت‌رسانی نمی‌کنند، اما به زودی مشکل تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی درترکیه برطرف می‌شود.
"ایران ایر" و یک علامت سوال بزرگ؟
پایگاه خبری راد: هرچند روز گذشته مدیرعامل سابق شرکت همواپیمایی ایران ایر در مراسم تودیعش، میزان بدهی انباشته این شرکت در زمان انتصاب خود را اعلام کرد، اما جواب مشخصی در رابطه با بدهی انباشته "هما" پس از اتمام حضورش در سمت مدیرعاملی نداد.
آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ، ایرباس و ای تی آر با ایران‌ایر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اولویت‌های اصلی این شرکت هواپیمایی را اعلام کرد.
پلمب سوخت در مرز بازرگان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدتی است در مرز بازرگان پلمب سوخت انجام می‌شود، اظهار کرد اما ترک‌ها علاقمند هستند که در ایران سوخت‌گیری و مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند.
سوخت ناوگان ایران در ترکیه تأمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: قرار بر این است که مسائل مهم حوزه حمل و نقل بین ایران و ترکیه در سطح وزیر راه ایران و وزیر حمل و نقل ترکیه مورد مذاکره قرار گیرد.
افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی براساس میزان تورم
پایگاه خبری راد: مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در غالب شهرهای کشور نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنای افزایش کرایه‌ها قرار داده می‌شود، گفت: با این وجود در برخی از شهرها رانندگان پیشنهاد دادند که کرایه‌ها افزایش داده نشود و آنان به منظور رقابت با سایر ارائه دهندگان خدمات در این بخش با همان نرخ کرایه قبلی به فعالیت خود ادامه دهند.
آخرین وضعیت خرید هواپیما توسط ایران؛ از امبرائر و بمباردیه تا سوخو
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، آخرین وضعیت خرید هواپیما و توسعه ناوگان توسط شرکت‌های هواپیمایی را تشریح کرد.