08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مگان

احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
قاب گوشی اتصال به شبکه ۵G را مختل می‌کند؟
پایگاه خبری راد: برخی از کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که قاب گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه ۵G می‌تواند جلوی عملکرد اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت را بگیرد و در آن اختلال ایجاد کند.
۱۰ درصد مردم دنیا از تعاونی‌ها پول در می‌آورند؛ در ایران چطور؟
پایگاه خبری راد: گزارشهای جهانی حاکی از آن است که ۱۰ درصد شاغلان در سراسر جهان در تعاونی‌ها مشغول به کارند و منبع اصلی درآمدشان از کسب و کارهای تعاونی است.
صادرات نفت ایران رو به افزایش است
پایگاه خبری راد: ایران قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است؛ موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی روی آن صحه گذاشته و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که تأثیر تحریم بسیار کاهش یافته است.
تشکیل کارگروه احیای زاینده رود/حق گاوخونی به مرور ادا می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از تشکیل کارگروه احیای زاینده رود خبر داد و گفت: واگذاری اختیارات لازم به کمیته استانی در حال پیگیری است. مسوولان به جد در تلاش برای رفع مشکل زاینده رود هستند.
تاکید سازمان جهانی کار بر فراهم کردن فرصت کار برای جوانان
پایگاه خبری راد: در یکصدمین سال تأسیس سازمان بین المللی کار علاوه بر تبیین تحولات آینده کار، گزارش سال ۲۰۱۹ بانک جهانی و توصیه این بانک به دولتها جهت سرمایه‌گذاری در مهارتهای جدید ارائه و بر ضرورت گسترش حمایتهای اجتماعی تاکید شده است.
آمادگی بخش خصوصی برای همکاری در زمینه امنیت غذایی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به وجود ۲۷ تشکل غذایی در کشور، برای همکاری بخش خصوصی با سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو در زمینه ایمنی مواد غذایی، ابراز آمادگی کرد.
نظر آقای وزیر درباره جایگزینی نفت ایران
پایگاه خبری راد: طی ماه‌های اخیر تنور بحث امکان جایگزینی نفت ایران در بازار بین‌المللی داغ است؛ موضوعی که هدف نهایی ترامپ قرار گرفته و برای رسیدن به این موضوع نیز تیمی را تدارک دیده است اما به اعتقاد تحلیلگران، روشن شدن چراغ سبز برای آمریکا آنقدرها هم ساده به نظر نمی‌رسد.
رویدادهای ورزشی؛ نخستین تجربه کاربران از شبکه 5G
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که بیشتر کاربران در جهان برای نخستین بار شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در خلال برگزاری یک رویداد ورزشی تجربه خواهند کرد.
ملخ‌های تهران از نوع مهاجم صحرایی نیستند
پایگاه خبری راد: در حالیکه معاون استاندار تهران از آغاز مقابله با ملخ‌ها در شش شهرستان درگیر استان تهران خبر داده، مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که این ملخ‌ها، بومی پایتخت بوده و هیچ ارتباطی به گونه مهاجم موجود در جنوب کشور ندارند.
نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زلزله تهیه شد/انتشار نقشه زمین‌لرزه خاورمیانه و ایران
پایگاه خبری راد: با مشارکت پژوهشگران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در یک پروژه جهانی، نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه منتشر شد.
الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شرکت ملی گاز اعلام کرد که الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است.
کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا با نانوفیلترهای محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور به دانش فنی ساخت نانو فیلترهای هوای خودروهای سبک دست یافتند که به گفته آنها علاوه بر آن‌که توانایی کاهش مصرف سوخت را داراست، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا نیز خواهد شد.
زمان واریز یارانه اردیبهشت اعلام شد
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی ساعت ۲۴ پنجشنبه همزمان با ۲۶ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
خروج برخی برندها از کشور، فرصت است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از راهبردهای مناسب در مواجهه با تحریم‌ها، گفت: خروج برخی برندها از کشور، فرصت را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده تا بتوانند از فرصت برای جلب رضایت مشتری استفاده کنند.