02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ممنوعه

هنوز لیست کالاها و نرخ دلار برای واردات اعلام نشده است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران ضمن اعلام اینکه هنوز لیست کالاهای اولویت‌بندی شده برای تخصیص ارز اعلام نشده است، گفت: در شرایط فعلی اولویت‌بندی برای واردات کالا و تعیین نرخ‌های مختلف برای واردات آن‌ها بهتر از تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات همه کالاها و خدمات به طور یکسان است.
تبلیغات خودروهای ممنوعه حذف شود
پایگاه خبری راد: برخی فروشندگان متفرقه خودرو، اقدام به انتشار تبلیغات فروش خودروهای وارداتی با مدل 2018 می کردند، درحالی که اصلا خودروهای مورد نظر مانند هیوندای سانتافه، توسان، الانترا، رنو کپچر و ... وارد کشور نشده است.
واردات ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک
پایگاه خبری راد: طبق آمار و جزئیات منتشر شده از سوی مسئولان تجارت خارجی سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیارد دلار کالای ممنوعه به کشور وارد شده که بخشی از آن سهم ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک است.
پیش‌فروش خودروهای وارداتی غیرمجاز است
پایگاه خبری راد: با توجه به قرار گرفتن خودرو در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، پیش‌فروش خودروهای وارداتی از این به بعد غیرمجاز خواهد بود.
دستگیری 16 اتباع غیرمجاز شاغل در استان زنجان
پایگاه خبری راد: مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: با تلاش بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان و با تقویت بازرسی‌ها در سال‌جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، شناسایی اتباع غیرمجاز در سطح استان افزایش داشته است.
تکلیف خریداران خودروهای وارداتی چیست!؟
پایگاه خبری راد: در حالی روز گذشته جزئیات مصوبه اخیر دولت در زمینه ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و غیرضرور منتشر شد که با ممنوع شدن واردات خودرو این پرسش مطرح است که تکلیف افرادی که خودروهای وارداتی را پیش‌خرید کرده و هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، چیست؟.
دولت راهی جز ممنوعیت واردات خودرو نداشت
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ممنوع شدن واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا گفت: دولت برای کنترل مصارف ارزی کشور راهی جز ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو نداشت.
واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوع شد+ اسامی
پایگاه خبری راد: براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد. خودرو نیز جزو کالاهای ممنوعه واردات قرار دارد.
نرمال نشدن منابع آبی سمنان حتی به زور باران‌های بهاری
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: عمده بارش‌های صورت گرفته اخیر، به صورت رگباری است و به طور کلی هیچ تاًثیر مطلوبی بر روی منابع آبی موجود در استان نداشته است.
بورس بین‌المللی در مناطق آزاد ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ایجاد بورس بین‌المللی خبر داد و اعلام کرد که با فراهم شدن این امکان شرایط برای جذب سرمایه در مناطق آزاد فراهم می‌شود.
لیست خاصی برای ممنوعیت واردات نداریم
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لیست خاصی برای ممنوعیت واردات نداریم. البته اولویت واردات با دارو، مواداساسی یا مواد اولیه است و به طور طبیعی آنچه واردات آن ضرورت چندانی نداشته باشد، اولویت نخواهد داشت.
تهران در بحران مطلق آب قرار دارد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از قیمت پایین آب شرب و خدمات آبفا در ایران انتقاد و خاطرنشان کرد: در دنیا به یک چاه آب همانند چاه نفت نگاه می‌کنند اما در ایران قیمت هر لیتر آب شرب شهری سه ریال بوده و ایران در زمره کشورهای با قیمت پایین خدمات آبفا قرار دارد.
صادرات به عراق امسال چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس برنامه پنج ساله تعیین شده باید سالانه پنج درصد رشد صادرات به عراق را شاهد باشیم.
روزانه 30 سانتیمتر از آب مخازن یزد کاسته می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر این که علی‌رغم بارش‌های اخیر همچنان وضعیت استان نگران‌کننده است، اعلام کرد: روزانه 30 سانتیمتر از آب مخازن یزد کاسته می‌شود.
تأمین آب کشاورزی با اصلاح ساختار مدیریت آب
پایگاه خبری راد: برای اصلاح نظام مدیریت منابع آب بخش کشاورزی، باید ساختار اجرایی مدیریت به‌ شکل واحد درآمده و ذیل متولی تولید کشاورزی تعریف شود تا مدیر تولید کلیه ابزارها و اختیاراتی که برای ساماندهی و قاعده‌گذاری نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.