13:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسئول

جذب ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع به صندوق های سرمایه گذاری
بررسی‌های انجام شده از صندوق‌های سرمایه گذاری نشان می دهد طی ماه گذشته، خالص منابع جذب شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
پالس مثبت آمریکا به بازار ارز
امروز روند نزولی دلار تحت تاثیر سیگنال مثبتی که از سوی آمریکا مبنی بر لغو بخشی از تحریم‌های تجاری ایران رسیده، شدت گرفته به طوریکه در معاملات پشت‌خطی قیمت ۲۴۴۰۰تومان را هم لمس کرده است.
عرضه «پی وی سی» پتروشیمی غدیر در قالب قرارداد کشف پریمیوم
شنبه هفته آینده ۲۶ تیر ماه برای نخستین بار ۱۵۰۰ تن پلی وینیل کلراید (پی وی سی) S۶۵ شرکت پتروشیمی غدیر در قالب قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالای ایران عرضه می شود.
چند عاملی که موجب بهبود اوضاع بورس در روزهای اخیر شده است
کارشناس بازار سرمایه ، مناسب بودن وضعیت بنیادی شرکت ها ، ارزنده بودن سهام و اثر افزایش قیمت های جهانی بر شرکت های صادراتی را از دلایل بهبود اوضاع بورس برشمرد .
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
برنامه‌ها و سه طرح حمایتی سومین بانک بزرگ بورس برای شرکت های تولیدی
نایب‌ رئیس هیات‌‌مدیره بانک صادرات با اعلام برنامه‌ها برای حمایت از استمرار تولید و اشتغال در شرکت های تولیدی در خصوص ارائه خدمات با استفاده از سه طرح‌ توضیح داد.
تغییر دستورالعمل ارزیابی مشاوران در سال ۱۴۰۰
معاون پذیرش فرابورس از انتشار فهرست رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در وب‌سایت فرابورس ایران خبر داد.
ثبت نام برای مسکن ملی از هفته آینده
نماد برتر - بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.
واردات کاغذ روزنامه کاهش یافت!
نماد برتر - در ابتدای سال جاری واردات کاغذ در دو بخش «خمیر کاغذ» و «چاپ و تحریر» افزایش یافته اما کاغذ روزنامه با کاهش مواجه بوده است.
انبارگردانی دلیل ادعای گم شدن فولاد...
نماد برتر - در پی ادعای "گم شدن سه میلیون تن فولاد"، فعالان این حوزه، دیدگاه‌هایی دارند که جمع‌بندی آن مشخص است که این سه میلیون تن حاصل اختلاف آماری است که با انجام انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها، به وجود آمده است.
چالش ایرانیان با دست چک‌های جدید
نماد برتر - از پنجم فروردین سال جاری ثبت و نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری شد که در این بین افراد حقیقی و حقوقی که در طول روز چک‌های بسیاری صادر یا دریافت می‌کنند را با چالش روبرو می‌کند.
دارندگان سهام عدالت چقدر سرمایه دارند؟
نماد برتر - حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که در فرایند آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند، سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند که به گفته مسئولان میزان سرمایه این شرکتها جمعا حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.
ابلاغیه شما 4 ماه دیرتر به دست ما رسید!!!
نماد برتر - گمرک ایران می گوید وزارتخانه صمت مصوبه مربوطه را برای بار اول حدود چهارماه بعد از تصویب به گمرک ابلاغ کرده است، در حالی که می توانست مانند مصوبه اخذ عوارض صادرات مرغ در همان زمان و بلافاصله برای اجرا ابلاغ کند.
کوتاهی مدیران بورسی دلیل تزریق نشدن منابع جدید!
نماد برتر - طبق اعلام صندوق توسعه ملی، بعد از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اختصاص منابع صندوق به بازار سرمایه، فرایند آن بلافاصله در صندوق بررسی و در دستور کار قرار گرفته است ولی پیگیری نکردن سازمان بورس از بانک مرکزی و مشکلات تسعیر نرخ ارز توسط بانک منجر به اجرایی نشدن مصوبه شده است.
زیان های 80 درصدی با یارانه؛ حل می شود!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی مصوبات دولت برای حمایت از بورس را تورم‌زا دانست و گفت: در این زمینه بهترین راهکار این است که درآمد حاصل از مالیات بر نقل‌وانتقال سهام به عنوان یارانه به سهامداران خرد متضرر شده از بورس پرداخت شود.