22:25 | يكشنبه 29 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

مذاکره با کره جنوبی برای تهاتر ۸.۵ میلیارد دلار بلوکه شده با واکسن کرونا و...
نماد برتر- رئیس اتاق ایران و کره جنوبی از آغاز مذاکره با کره‌ای‌ها برای تهاتر ۸.۵ میلیارد دلار پول بلوکه شده با انواع کالا از جمله واکسن کرونا خبر داد.
بزرگترین قرارداد تولید خودرو برقی در ایران بین کرمان خودرو و مپنا بسته شد
نماد برتر- دو زیرمجموعه گروه اقتصادی کرمان خودرو و مپنا برای مشارکت و همکاری در تولید نخستین خودرو جدید با پلت‌فرم الکتریکی قرار داد بستند.
با چقدر می‌توان از بورس خانه خرید؟
نماد برتر- زمزمه‌های انتشار اوراق سلف مسکن در بورس کالا قوت گرفته و طبق آنچه تاکنون اعلام شده، سازوکار این طرح به این صورت است که هر فرد می تواند به میزان سرمایه‌ای که دارد از یک متر تا یک واحد کامل از طریق اوراق سلف خانه پیش‌خرید کند و اگر در زمان سررسید اوراق به اندازه متراژ یک واحد اوراق در اختیار داشته باشد، می‌تواند آن واحد را تحویل بگیرد، در غیر این صورت به ارزش روز می‌تواند اوراق خود را بفروشد و نقدی تسویه کند.
اهمیت بازرسی و فراوری آهن‌ قراضه در تولید انواع محصولات فولاد مبارکه
نماد برتر- فورمن بازرسی آهن ‌قراضه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه درباره اهمیت بازرسی و فراوری آهن ‌قراضه در تولید انواع محصولات فولادی و ویژگی های محموله ها توضیحاتی ارائه کرد.
اوراق جدید مالی برای شرکت های قطعه خودرو آغاز شد/سهمیه ۵۹ هزار میلیاردی
نماد برتر- با ابلاغ بانک مرکزی و مشخص شدن نحوه انتشار، روش‌های نقدشوندگی و نقل و انتقال اوراق موسوم به"گام" ، شرکت های قطعه خودرو آماده استفاده از این اوراق جدید شدند.
حمایت فولاد مبارکه در بی‌نیازی از واردات قطعات ویژۀ ریخته‌گری
نماد برتر- با حمایت کارشناسان واحدهای نسوز و خرید فولاد مبارکه و شرکت سازندۀ داخلی دیرگداز های ویژۀ زاگرس، امکان تولید انواع قطعات ویژۀ ریخته‌گری فراهم و صنعت فولاد از واردات این قطعات بی‌نیاز شد.
انتقاد از گرانی سه برابری فروش گاز به سیمانی ها/ قیمت هر تن یک‌ میلیون تومان
نماد برتر- مدیرعامل سیمان جوین با اشاره به سوزاندن مازوت در شهر‌ها از فروش آن به سه برابر قیمت گاز به تولید کنندگان انتقاد کرد و گفت: قیمت منطقی هر تن سیمان باید یک‌میلیون تومان باشد.
پیش بینی رشد۳۰ درصدی صنعت کوچک بورسی و اعمال مشوق جدید
نماد برتر- معاون وزارت صنعت با اعلام افزایش ۲۸ ،۴۰ و ۵۸ درصدی سه محصول لوازمخانگی و اعمال مشوق جدید از هفته گذشته، پیش بینی کرد این صنعت کوچک بورسی تا پایان سال با رشد۳۰ درصدی مواجه شود.
مشخصات کلی شرکت جدید و آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام در فرابورس
نماد برتر- شرکت زغال سنگ پروده طبس با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس درج شد تا آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام باشد.
کدام کالاها بیشتر احتکار شدند؟
نماد برتر- طی اّبان ماه سال جاری، ۳۰۱ انباردار متخلف به اتهام اختفاء، احتکار و عدم اعلام موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و به طور کلی بعد از ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها تاکنون، کالاهای اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان‌ها را تشکیل می‌دهد.
براساس آمار هشت ماهه ۹۹؛ خرید اول هندیها از ایران «کاتد مس»
نماد برتر- آمار تجارت خارجی هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان ) نشان می‌دهد که هندیها در بخش واردات غیرنفتی خود از ایران بیشترین سهم را به خرید کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۶۵.۴ میلیون دلار اختصاص دادند.
"خریخت" صادرات نداشت
نماد برتر- شرکت صنایع ریخته گری ایران در دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۹ فروش صادراتی نداشته است.
روش جدید ورود کالای مشمول دلار ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ شد / اصلاح ۴ ماده
نماد برتر- بانک مرکزی در بخشنامه جدید با اصلاح چهار ماده از دستورالعمل قبلی، مهلت مقرر برای ورود کالاهای اساسی مشمول دریافت ارز رسمی را ابلاغ کرد.
صرفه‌جویی ارزی ۷.۶ میلیون یورویی "فولاد" با بومی‌سازی محصول
نماد برتر- مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه گفت: خرید تیوب‌های ریفورمر ارزبری بسیار زیادی دارد اما با بومی‌سازی این قطعات سالانه به میزان ۷.۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.
زامیاد رکورد تولید ۹ ساله را زد : ۴۲۰۰ دستگاه در ماه گذشته
نماد برتر- رکورد تولید انواع محصول تجاری سبک شرکت زامیاد طی ماه گذشته پس از ۹ سال شکسته شد و از مرز ۴۲۰۰ دستگاه عبور کرد .