22:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
عرضه خودرو در بورس، قیمت را واقعی می‌کند
نماد برتر- حجت الله فیروزی گفت: با عرضه خودرو در بورس این محصول با قیمت واقعی به فروش می رسد. منابع حاصل از مابه التفاوت قیمت هم صرف توسعه ناوگان عمومی و افزایش تولید خواهد شد.
آیین‌نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابلاغ شد / تکالیف چند وزارتخانه و سازمان
نماد برتر- آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد .
واگذاری سهام دولت در برخی شرکت‌های بورسی به ۳ بانک
نماد برتر- هیات دولت با واگذاری باقیمانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت موافقت کرد.
سهام شرکت های دولتی میان بانک‌ها؛تقسیم می شود!
نماد برتر - هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود برای سهام دولتی ها تصمیمی جنجالی و به نفع سیستم بانکی گرفت.
پیشنهادات چهارگانه بخش خصوصی برای بودجه۱۴۰۰
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، این اتاق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی، نقاط ضعف و قدرت آن را ارزیابی کرده و درنهایت پیشنهادهای عملی برای اصلاح برخی مشکلات آن را ارائه کرده است.
هیچ تصمیمی برای افزایش یا کاهش دامنه نوسان اتخاذ نشده است/ تصمیمات شورایعالی بورس عامل تعادل بازار بود
نماد برتر- محسن علیزاده، عضو ناظر شورایعالی بورس در خصوص احتمال تغییر دامنه نوسان گفت: سیاستگذاری در مسیر بهبود شرایط بازار سرمایه و پاسخ به دغدغه‌های سرمایه گذاران همواره در دستور کار شورایعالی بورس قرار دارد. موضوع تغییر دامنه نوسان نیز به عنوان یکی از مسایل مهم امروز بازار سرمایه چندین مرتبه در این شورا بررسی و در خصوص افزایش یا کاهش آن اظهارنظرات مختلفی شد.
عدم عرضه خودرو در بورس جرم می‌شود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نهایی شدن طرح تحول در صنعت و بازار خودرو در کمیته صنعت این کمیسیون گفت: محور اصلی این طرح عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن تعیین می‌شود.
حاکمیت مطلوب و تاثیر آن در بازارهای مالی
نماد برتر- ششمین همایش مالی اسلامی ایران با محوریت بررسی موضوع «حاکمیت مطلوب و تاثیر آن بر بازارهای مالی» صبح امروز بیست و ششم آذرماه به صورت مجازی آغاز به کار کرد.
حذف امضاهای طلایی درصورت عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس کالا
نماد برتر- به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس امضاهای طلایی حذف شده و قاعده اصولی بر بازار حاکم می‌شود.
 لایحه بودجه ۱۴۰۰ با ایده آل نمایندگان مجلس فاصله دارد
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را نیازمند اصلاح جدی مجلس دانست،گفت: این لایحه بودجه با ایده آل نمایندگان مجلس فاصله دارد.
تصمیم جدید دولت تدبیر و ...
نماد برتر - بانک مرکزی و شبکه بانکی به منظور اجرای قانون جدید صدور چک، دسته چک‌های جدید با مدت اعتبار حداکثر ۳ ‌سال از زمان دریافت چک و با درج شناسه یکتا و با قابلیت ثبت در سامانه صیاد منتشر می‌کند ضمن اینکه دسته‌چک‌های فعلی در دست مردم به روال سابق کارسازی شده و نیازمند ثبت در سامانه صیاد نیست.
انتقال بودجه از اتاق دربسته به اتاق شیشه ای /چابکی دولت با  فروش سهام در بورس
نماد برتر- رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.
شریعتی: اصلاح نظام مالیاتی مقدمه اصلاح نظام بانکی است
نماد برتر- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اصلاح نظام مالیاتی مقدمه اصلاح نظام بانکی بوده و اصلاح نظام یارانه ای در کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.
کمبود زیرساخت عاملی برای خروج درآمدها از استان
نماد برتر- نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود زیرساخت‌ها، گردش مالی درآمدهای شهرستان خدابنده را از استان خارج می‌کند.