10:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رامک

آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد
پایگاه خبری راد: بزرگترین سهامدار پالایشگاه "هیوندای اویل بانک" اعلام کرد شرکت دولتی آرامکوی سعودی برای خرید ۱۷ درصد سهم در فعالیت‌های پالایشگاه نفت کره‌ای "هیوندای اویل بانک" به ارزش ۱.۴ تریلیون وون (۱.۲۴ میلیارد دلار) توافق کرد.
قیمت بنزین در عربستان گران شد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی قیمت داخلی بنزین اوکتان ۹۵ و بنزین اوکتان ۹۱ را افزایش داد.
قیمت بنزین در عربستان گران شد
عربستان سعودی قیمت داخلی بنزین اوکتان ۹۵ و بنزین اوکتان ۹۱ را افزایش داد.
عربستان ۳۱ میلیارد دلار قرض می‌کند
پایگاه خبری راد: عربستان امسال برای تامین مالی هزینه‌های خود ۳۱ میلیارد دلار استقراض می‌کند.
آرامکو سودآورترین شرکت جهان شد
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی سودآورترین شرکت جهان در سال ۲۰۱۸ بود و به راحتی غول‌های آمریکایی شامل اپل و اکسون موبیل را پشت سر گذاشت.
توافق ۷۰ میلیارد دلاری آرامکو برای خرید سهم سابیک
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی در قراردادی که آن را تاریخی خواند، موافقت کرد ۷۰ درصد سهم شرکت سابیک به ارزش ۶۹.۱ میلیارد دلار را از صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان خریداری کند.
اعلام اسامی ۳۰ جان‌باخته حادثه سیل در کشور
پایگاه خبری راد: جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور، مرگ ۳۰ نفر در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور را تأیید کرد.
آیا تصمیم اوپک برای ادامه کاهش تولید اشتباه بود؟
پایگاه خبری راد: اوپک و بانک مرکزی آمریکا علاوه بر دریافت توییتهای خشمگین دونالد ترامپ، شرایط دشواری برای ارزیابی چشم‌انداز تقاضا دارند و این مسئله سیاست گذاری آنها را دشوار کرده است.
غافلگیری بازار از افزایش قیمت نفت عربستان
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت فروش رسمی نفت خام که هفته گذشته از سوی عربستان سعودی اعلام شد، بسیار بالاتر از حد انتظار بازار، معامله گران و مصرف کنندگان آسیایی بود.
کاهش سریع و شدید صادرات نفت عربستان به آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی بیش از نیمی از صادرات نفت خود به پالایشگاه‌های گلف کاست آمریکا را نسبت به سال گذشته، کاهش داده است و عرضه نفت این کشور ممکن است بزودی متوقف شود.
تغییر استراتژی آرامکو برای افزایش صادرات به چین
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی با تغییر استراتژی شرکت آرامکو برای افزایش سهم بازار خود در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، صادرات نفت خام به چین در سال ۲۰۱۹ را افزایش می‌دهد.
خودروهای ترخیص‌نشده و مشتریان همچنان بلاتکلیف
پایگاه خبری راد: باز هم خودروهای شرکت‌های واردکننده خودرو به دلیل گذشت زمان زیادی از موعد تحویل آنها، مشتریان خود را بلاتکیف نگه داشته و از تحویل خبری نیست. نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از ثبت‌نام‌ها در زمان ممنوعیت ثبت سفارش یعنی بعد از تیر سال ۹۶ انجام شده است.
یک اتفاق نگران کننده برای غول‌های نفتی
پایگاه خبری راد: آژانس اعتبارسنجی بین‌المللی فیتچ به شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) رتبه اعتباری AA پلاس را صادر کرده که گواه تبدیل شدن ادنوک از یک شرکت ملی نفت سنتی به یک سازمان نوآور و بازرگانی محور است.
گرانی بیش از ۵ درصدی نفت با تشدید تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر نشانه‌های کمبود عرضه و پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین صعود کرد و قیمت‌ها را برای کل هفته بیش از پنج درصد افزایش داد.
سفر مرموز نفتکش سعودی به ونزوئلا
پایگاه خبری راد: یک نفتکش سعودی در حال پیمودن اقیانوس آتلانتیک به مقصد ونزوئلا برای تحویل یا دریافت یک محموله است که اتفاق نادری بین دو کشور عضو اوپک محسوب می‌شود.