08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی/ محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی به حبس و رد مال
پایگاه خبری راد: دادستانی تهران با اشاره به محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی گفت: دو متهم اصلی این پرونده به پانزده سال حبس و رد مال به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون یورو محکوم شده‌اند و جالب توجه این است که مبلغ فوق صرفاً نیمی از رد مال است چرا که نیمی دیگر در مرحله‌ی رسیدگی مسترد شده بود.
کجا و چگونه خسارت ناشی از قطع برق را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.
تصمیمات یک‌شبه گریبان‌ اقتصاد را گرفته است
پایگاه خبری راد: در پی روند به رو به رشد نقدینگی و عدم جذب آن در بخش‌های مولد، التهاباتی در بازار ایجاد شده و تورم در اقتصاد شکل گرفته که رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران علت آن را سیاست‌های بی‌موقع در راستای کاهش نرخ سود بانکی و همچنین ارائه ارز تک نرخی بدون محدودیت عنوان کرد.
کدام گوشی‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: پس از واردات تعدادی گوشی با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی، اکنون اعلام شده گوشی‌هایی که قیمتی بالاتر از ۳۰۰ دلار داشته باشند، در گروه سوم کالاهای وارداتی جای می‌گیرند که ارز اختصاصی به آن‌ها ۷۵۰۰ تومان است.
پای دلار ۷۵۰۰ تومانی به "نیما" باز شد
پایگاه خبری راد: با وجود ابهاماتی که در رابطه با نرخ رقابتی ارز در سامانه نیما برای گروه سوم کالایی وجود داشت، خبرها از این حکایت دارد که دلار تا ۷۵۰۰ تومان در معاملات این سامانه قیمت خورده است.
مختصات فعالیت‌های ارزی بانک تجارت ؛ بازگشت به قله
پایگاه خبری راد: سود خالص حاصل از فعالیت بخش بین‌الملل بانک تجارت در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ به رشد ۱۳۰ درصدی رسیده و این رشد حاکی از پیشرفت ۳۰۰ درصدی سود خرید و فروش ارز و ۱۰۰ درصدی حواله‌های ارزی وارده و صادره است.
با یک عربده کشی اقتصاد ما به هم می‌ریزد!/ وضعیت کنونی اقتصاد ناشی از اشتباهات ما بوده است
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت کنونی بازار اقتصادی کشور و اینکه این امر ناشی از اشتباهات گذشته ما بوده است، گفت: بر این اساس دانشگاه تهران در تلاش است که اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار را ایجاد کند تا دانش‌آموختگان به جای استخدام قابلیت کارآفرینی داشته باشند.
کدام رایزنی ارز را از بورس به نیما برد؟
پایگاه خبری راد: در حالی در تصمیمی غیرمنتظره، به یکباره ارز ناشی از ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که قرار بود وارد بورس شده و مورد معامله قرار گیرد، با مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته، تغییر مسیر داد و به سامانه نیما وارد شد که به اعتقاد کارشناسان این روال ادامه همان سیاست اشتباه قبلی است و در این بین مشخص نیست که چرا همچنان برای روندی که با خود رانت عظیمی به همراه دارد، پافشاری می‌شود.
صادرات بیش از 204 هزار تن انواع کالا از پایانه مرزی «دوغارون»
پایگاه خبری راد:«در پی گران‌ شدن کالاهای سبد مصرفی خانوارها، یکی از نمایندگان شورای عالی کار موضوع ترمیم حداقل دستمزد در نیمه دوم سال را مطرح کرده است. این پیشنهاد چه عملی بشود و چه در حد یک پیشنهاد باقی بماند، گواه این واقعیت است که در شرایطی که دستمزد مزدبگیران افزایشی نداشته، گران‌شدن کالاهای اساسی یعنی کوچک‌شدن سفره‌های آنها و ازدست‌رفتن قدرت خرید.»
از ثروت‌های بادآورده ارزی، مالیات سنگین اخذ شود
یک اقتصاددان، جنگ ارزی را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز در بازار دانست و از مردم خواست تا با رفتار صحیح اقتصادی و نظارت دقیق و کارآمد دولت به مقابله با این وضعیت بوجود آمده بپردازند.
تشکیل کارگروهی برای برخورد با دلالان ارز، سکه، خودرو و مسکن
پایگاه خبری راد: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کارگروه ویژه برخورد مالیاتی با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن خبر داد.
از "دلار" غیررسمی چه خبر؟
پایگاه خبری راد: گرچه حدود دو ماه است که دلار تک نرخی شده، اما در هر صورت بازار ارز ایران حداقل با دو نرخ مسیر خود را پیش می‌برد.
تحلیل نوسان بازار سکه و ارز
پایگاه خبری راد: گر چه ظاهرا بانک مرکزی دیگر بازار آزاد ارز را به رسمیت نمی‌شناسد و معاملات آن ممنوع است، اما در جریان همین بازار قیمت دلار تا ۶۸۰۰ تومان پیش رفته و سکه را نیز به دنبال خود کشانده و تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. تحلیلگران بازار ارز معتقدند اکنون زمان آن است که بانک مرکزی مسیر ارزی را تغییر داده و بازار ارز را به رسمیت بشناسند.
پاسخ‌های مؤدبانه بانک‌ها دلسردکننده است
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن مهلت آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها و عقب‌نشینی شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی از بازار ایران که با تغییر مقررات ارزی و اعمال محدودیت‌هایی در داخل برای ورود ارز به کشور تا ۱۰ هزار یورو همراه شد، آژانس‌های توریستی برای جابه‌جایی‌های مالی گردشگری این‌بار در بخش صادرات، با مشکلات و نگرانی‌هایی روبرو شده‌اند.
بر دلار ۴۲۰۰ تومانی چه می‌گذرد؟
پایگاه خبری راد: دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی که گفته می‌شد حدود شش ماه بدون تغییر باقی خواهد ماند، فقط ۴۰ روز ۴۲۰۰ تومانی بود و در حدود دو هفته گذشته در مدار رشد قرار گرفته و تا ۴۲۱۶ تومان گران شده است.