08:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

سایت های جعلی سجام و هشدار شرکت سپرده گذاری مرکزی
نماد برتر- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به سهامداران بازار سرمایه هشدار داد مراقب سایت های جعلی به نام این شرکت باشند.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
ممنوعیت بازی چینی محبوب در هند
نماد برتر- هند در راستای افزایش فشار بر شرکتهای فناوری چینی پس از اختلافات مرزی با پکن، ۱۱۸ اپلیکیشن چینی شامل بازی ویدیویی محبوب PUBG شرکت تنسنت هولدینگ را ممنوع کرد.
ایران بازار برق عراق را از دست نخواهد داد
نماد برتر- علی رغم اینکه کشور عربستان و ترکیه برای تامین برق عراق ابراز تمایل کردند و صحبت هایی نیز میان این کشورها صورت گرفته است اما طبق اعلام وزیر نیررو بازهم نگرانی برای از دست دادن بازار برق عراق وجود ندارد.
مشاغل جهانی در معرض خطر حمله بات‌ها
نماد برتر- تعداد زیادی از مشاغل در معرض حمله بات‌ها قرار دارند. با وجود آگاهی از این مشکل، اطمینان بیش از حد آنها به تحت کنترل بودن مسائل امنیتی، منجر می شود که مورد حمله قرار گیرند.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حقوق بین‌المللی فضای سایبری
نماد برتر- ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای مفاهیم سیاست های کلان و چارچوب های اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات متنوع و متکثر فضای سایبری را تبیین کرد.
افزایش پیشگیری ها باعث کاهش خسارات در کشور/اساس مدیریت بحران مردم هستند
نماد برتر- در سلسه نشست های مجازی محفل پرسون، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
شناسایی دو باج‌افزار با هدف اخاذی از کاربران
نماد برتر- با توجه به رشد چشمگیر در حوزه بدافزار در دنیای امروزی، باج‌افزارها نیز رشد قابل توجهی داشتند که RXX و Random Ransome دو نمونه از این باج‌افزارها هستند که با رمزگذاری داده‌ها، از کاربران درخواست وجه می‌کنند.
روش‌هایی مقابله با باج‌افزارها
نماد برتر- باج‌افزار نرم‌افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن‌ها قفل‌گذاری می‌کند و برای محافظت در برابر این بدافزارها لازم است نکات امنیتی را رعایت کرده و سازمان‌ها نیز باید یک گروه امنیت سایبری داشته باشند تا اجازه ندهند حملات باج‌افزاری به سیستم‌هایشان آسیب جدی وارد کند.
بلاکچین سدی برای سانسور در شبکه‌های اجتماعی
نماد برتر- این روزها بلاکچین به عنوان بستری محبوب سبب شده است تا شبکه‌های اجتماعی گوناگون برای جلوگیری از حمله به کاربران‌شان، مقابله با سانسور و ... سراغ این تکنولوژی بیایند.
 لیبی: دولت وفاق ملی منقضی شده است
نماد برتر- یکی از مسوولان ارتش ملی لیبی اعلام کرد، صلاحیت دولت وفاق ملی پایان یافته است و نیروهای "ارتش ملی" آماده دفاع از ملت لیبی در برابر اشغالگری ترکیه هستند.
طراحی سیستم‌های ضدپهپاد برای حفاظت از تاسیسات نفتی روسیه
نماد برتر- یک شرکت امنیت سایبر دولتی روسیه سیستمهایی را به فروش می رساند که قادرند پهپادهایی که تاسیسات نفتی را هدف می گیرند، از کار بیاندازد.
پاداش‌های چاق و چله برای مدیران شرکت‌های نفتی ورشکسته
نماد برتر- زمانی که شرکت‌های نفت و گاز عملکرد نسبتا خوبی دارند، بسیاری از آنها بر مبنای مدل پرداخت بر اساس عملکرد به مدیران و مدیر عامل خود پاداش می‌دهند و برخلاف انتظار، این روند در شرایط نامساعد هم تغییر ندارد.
ریزش سراسری بورس های جهان
نماد برتر- بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهان قرمزپوش شدند.