13:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تفاهمنامه

متقاضیان اعزام به آلمان آموزش مهارتی می‌بینند
پایگاه خبری راد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و دانشگاه علوم کاربردی آلمان، در زمینه آموزش نیروی کار مورد نیاز آلمان و برگزاری دوره‌های آموزش زبان آلمانی برای متقاضیان اعزام به این کشور به توافق رسیدند.
سیب از آذربایجان غربی صادر و کاغذ وارد می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات ۳۱۰ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور طی دو ماه گذشته سالجاری خبر داد.
نوسازی صنایع ماشین‌ابزار نیازمند حمایت دولت است
پایگاه خبری راد: صنعت ماشین‌ابزار ایران به دلیل کاهش قابل ملاحظه سرمایه‌گذاری طی بیش از یک دهه اخیر، اکنون با مشکل فرسودگی ماشین‌آلات دست و پنجه نرم می‌کند و نوسازی ماشین‌آلات فرسوده این صنعت نیازمند حمایت دولت است.
استارت‌آپها روز به روز محبوبتر می‌شوند
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر می‌خواهیم مسیر دستیابی به رشد شتابان اقتصادی را طی کنیم، استارت آپها و کسب و کارهای نوپا که روز به روز در میان مردم محبوبتر می‌شوند، بهترین راه تحقق این چشم انداز هستند.
آمار مهندیسن از ساخت و ساز بیشتر است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت می‌تواند تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آنها دریافت کند.
گسترش همکاری دانشگاه سمنان با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: در همین راستا همکاری‌های دانشگاه سمنان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کشور افزایش می‌یابد.
اخبار ضد و نقیض از حضور یک شرکت خارجی در ایران
پایگاه خبری راد: شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) یکی از شرکت‌هایی بود که برای توسعه میادین نفتی ایران پای میز مذاکره نشست و حتی نتیجه مطالعه طرح توسعه میدان منصوری که از سوی این شرکت ارائه شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما اکنون اخبار ضد و نقیضی درمورد ادامه حضور این شرکت در ایران به گوش می‌رسد.
رایزنی برای تامین خوراک پالایشگاه فجرجم از میدان گازی کیش
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با بیان اینکه یکی از چالش‌های این پالایشگاه تامین خوراک مورد نیاز است، از رایزنی با شرکت ملی نفت برای انتقال گاز میدان گازی کیش به این پالایشگاه خبر داد.
تفاهمنامه سازمان‌های محیط زیست و زمین شناسی و اکتشافات معدنی امضا شد
پایگاه خبری راد: تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های حفاظت محیط زیست و زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به امضای معاونان دو سازمان رسید.
ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی کارگری در کشور
پایگاه خبری راد: معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از همکاری با وزارت کار برای برطرف کردن شکاف‌های جنسیتی خبر داد و گفت: به تشکل‌های قوی کارگری که نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند، نیاز داریم.
عقد قرارداد بیمه‌ای با صنوف تولیدی در روستاها/تمرکز بر رشد حداقل سطوح درآمدی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عقد قرارداد با صنوف تولیدی در روستاها را راهکار جدید گسترش چتر بیمه‌ای و افزایش جمعیت تحت پوشش این صندوق دانست و گفت:برنامه ما این است که بیشتر بر روی کف و حداقل سطوح درآمدی متمرکز شویم و بتوانیم این طبقه‌ها را رشد دهیم
جمهوری آذربایجان پیگیر ساخت راه آهن آستارا - رشت است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا - آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.
جهانی شدن زعفران ایرانی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به طرح‌های توسعه‌ای برای گیاهان دارویی با تسهیلات کم‌بهره شش درصدی گفت: طرح توسعه زعفران ایرانی و جهانی شدن آن را با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی در دستور اجرا قرار داده‌ایم تا این محصول از یک کالای لوکس خارج شود و سرانه مصرف آن در داخل نیز افزایش پیدا کند.
اقتصاد ایران در سایه پدیده ترامپ/ اغنیاء از رد پایشان قابل شناسایی هستند
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید: پدیده ترامپ نه فقط اقتصاد ایران، بلکه اقتصاد دنیا را تحت تاثیرقرار داده و در نتیجه تاثیر منفی ترامپ در اقتصاد ایران در سال ۹۶ کاملا مشهود است. با این حال دولت نیز فرصت‌های مهمی را از دست داد، از جمله آن که ارز را تک نرخی نکرد و ساماندهی یارانه‌ها را به آینده موکول کرد.
به عنوان بالاترین مسئول وزارت راه از مردم عذرخواهی می کنم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت که به عنوان بالاترین مسئول این وزارتخانه برای هرنوع رنجی که برای مردم پیش‌آمده از آنها پوزش می‌خواهد.