07:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعرفه واردات

نفت آمریکا از چشم چینی‌ها افتاد
پایگاه خبری راد: واردکنندگان نفت چینی به دلیل نگرانی از تصمیم احتمالی پکن برای وضع تعرفه روی واردات انرژی آمریکا، از خرید نفت آمریکا فاصله گرفتند.
ترکیه در اندیشه کنار گذاشتن دلار
پایگاه خبری راد: رجب طیب اردوغان گفت این کشور در اندیشه کنار گذاشتن دلار و استفاده از ارزهای محلی در مبادلات با چین، ایران، روسیه و اتحادیه اروپا است.
سر و صدای رسوایی خودروسازان ژاپنی بلند شد
پایگاه خبری راد: وزارت حمل‌ونقل ژاپن امروز اعلام کرده که شرکت‌های خودروسازی مزدا، سوزوکی و یاماها تست و آزمایش‌های مصرف بهینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها را به درستی انجام نداده‌اند.
کاربران تکنولوژی بزرگترین قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین
پایگاه خبری راد: اپل با انتشار گزارشی رسمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا (SEC)درباره تبعات منفی ناشی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.
خشم هندی‌ها روی گردوی آمریکایی!
پایگاه خبری راد: هند در اقدامی تلافی‌جویانه، تعرفه‌های بالاتر روی برخی از کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله بادام و گردو را از ۱۸ سپتامبر به اجرا خواهد گذاشت.
توقف واردات نفت سینوپک چین از آمریکا
پایگاه خبری راد: شرکت نفتی دولتی سینوپک چین به دلیل تنش‌های تجاری فزاینده میان پکن و واشنگتن، واردات نفت خام از آمریکا را متوقف کرد.
افشای یک فساد ۱۳۰ میلیون دلاری در واردات کاغذ
پایگاه خبری راد: می‌گویند سرانه مطالعه ما ایرانی‌ها پایین است و کمتر از شهروندان کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه کتاب و مجله می‌خوانیم؛ اما انگار هرچقدر میل به مطالعه در ما وجود ندارد، عده معدودی از هم‌وطنان ما میل عجیبی به ثروت‌اندوزی از طریق بازی کاغذی دارند.
شاسی‌بلندهای بی.ام.و در چین گران می‌شوند
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی بی.ام.و آلمان اعلام کرده که تحت تاثیر قانون افزایش تعرفه واردات آمریکا، قیمت خودروهای ساخته شده در خاک آمریکا را در بازار چین افزایش خواهد داد.
تولید فولاد ایران و جهان افزایش یافت
پایگاه خبری راد: آمار انجمن فولاد جهان نشان داد تولید فولاد خام جهان در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد کرد و به ۱۵۱.۴ میلیون تن رسید.
عوامل موفقیت صنعت خودروسازی در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری راد: آسیای جنوب شرقی قلب صنعت خودروسازی آسیاست؛ بازاری بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر، تولید ناخالص ملی برابر با ۲۰ تریلیون دلار و رشد سالیانه بیش از ۵۰ درصد.
فولکس واگن دو خودروی برقی آمریکایی می‌سازد
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان به تازگی اعلام کرده که قصد دارد در ایالات متحده آمریکا دو مدل خودروی تمام برقی اختصاصی برای مشتریان آمریکایی بسازد.
کاهش هفتگی قیمت نفت در پی ادامه جنگ‌طلبی ترامپ
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای صادرات کمتر عربستان در ماه آینده، در سطح بالاتری بسته شد اما با تداوم نگرانیها نسبت به تکرار مازاد عرضه در بازار، برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.
اردوهای ورزشی در ترکیه و ارز آوری!
پایگاه خبری راد: بخش خصوصی می تواند و باید بازوی بخش دولتی در ایجاد اشتغال و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد باشد اما این بازو نمی تواند هر روز با تنه اصلی که همان دولت باشد مشکل داشته و به جنگ و دعوا بپردازد.
محصولات تکنولوژی آمریکایی قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا می‌شوند
پایگاه خبری راد: تحلیلگران بر این باورند که قانون افزایش تعرفه واردات محصولات چینی به آمریکا می‌تواند بر روی ساعت و گجت‌های هوشمند همچون اپل واچ تاثیرات منفی زیادی بگذارد.
از جریمه گوگل تا انتقاد شدید ترامپ از اروپا
پایگاه خبری راد: پس از آنکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرد، حالا ترامپ علاوه بر انتقاد شدید این اقدام، آن را حربه اروپایی‌ها برای مقابله با آمریکا می‌داند.