05:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریک

توصیه‌های زمستانی هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: افزایش بخش انرژی جیره غذایی دام‌ها با توجه به کاهش دما، جلوگیری از فساد و بیماری‌های قارچی بذور و محصولات انبار شده در سوله و جابجایی کندوها به محل گرم‌تر و محدود کردن فضای داخل کندوها با توجه به کاهش شدید دمای هوا از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه) است.
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.
کنترل زیردریایی‌ها از راه دور
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که چین پروژه محرمانه ساخت یک آنتن و رادار غول پیکر را که امکان کنترل از راه دور با زیردریایی‌های نظامی را نیز دارد، سرانجام به اتمام رسانده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
 تقاضای ارز در پایان سال میلادی افزایش یافته است
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون صرافان افزایش تقاضا برای حواله های ارزی از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز را در پایان سال میلادی امری طبیعی عنوان کرد.
 وزیر فناوری و  ارتباطات درباره شایعات هشدار داد!
پایگاه خبری راد: مدت‌هاست که با گسترش به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی، انتشار اخبار و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف سهولت بیشتری یافته است. اما در کنار این فرصت‌های منحصر به فرد، چالش‌هایی نیز وجود دارند که برای فائق آمدن بر آن‌ها نیازمند مشارکت عمومی و همدلی همگانی هستیم.
هم مواد اولیه هست، هم نقدینگی؛ کارگران اجازه فعالیت کارخانه را نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک ملی ایران می‌گوید که تمامی معوقات کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران (اهواز) به جز یک ماه که کارخانه تعطیل بوده، پرداخت شده است و این شرکت نه مشکل مواد اولیه دارد و نه مشکل نقدینگی و این کارگران هستند که اجازه نمی‌دهند کارخانه فعالیت خود را از سر بگیرد.
"یارانه نقدی" ابزاری برای برخی مسئولان برای جلب رضایت مردم!
پایگاه خبری راد: ارقام ۹۰ هزار، ۱۵۰ هزار و اخیرا هم نرخ ۹۱۰ هزار تومانی جدید محمود احمدی‌نژاد برای یارانه ها که هیچ منطقی برای آن اعلام نشده است، ‌به نظر می‌رسد بیش از آنکه بر مبنای علمی و کارشناسی باشد قصد فریب مخاطبان یارانه‌های نقدی را داشته باشد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز
پایگاه خبری راد: خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع غلات، محفاظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به سوز و سرما، جمع‌آوری ضایعات و سرشاخه‌های آلوده به بیماری­‌ها و آفات گیاهی و خودداری از تراکم دام‌ها به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی، بخشی از توصیه‌هایی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز اعلام شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: محافظت از بره‌های تازه متولد شده، اجتناب از برافروختن آتش و اطمینان از خاموش بودن آن در جنگل‌ها و منابع طبیعی، جمع‌آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های ریخته شده و خودداری از هرس زودهنگام درختان هلو و شلیل از جمله توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور برای استان‌های مختلف کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ارایه شده است.
بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد جهان در ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: با نادیده گرفتن قوانین توسط حکومت‌های پوپولیست و دیکتاتور و تیرگی روابط بین‌المللی می‌توان گفت در جهان امروز دولت‌ها بدرفتار شده‌اند. این وضعیت ریسک‌هایی را متوجه اقتصاد جهانی می‌کند.
چرا مشکل کارگران درک نمی شود؟
پایگاه خبری راد: در ماه‌های گذشته شرکتی نبوده که به اندازه چند سال اخیر از نوسان نرخ ارز سود نکرده باشد. او معتقد است در صورت تهدید کارفرمایان به تعدیل نیروهای کار و مقاومت برای ترمیم دستمزدها، حوادث تلخ کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد تکرار خواهد شد.
درمان "کَربویی" با کاشت الکترود در بینی
پایگاه خبری راد: "پروتز کاشت حلزونی"(Cochlear implants) با تحریک الکتریکی اعصاب شنوایی، افراد ناشنوا را قادر به شنیدن می‌سازد و اکنون محققان دانشگاه هاروارد به دنبال استفاده از این فناوری برای بازیابی حس بویایی هستند.
 آلمان و فرانسه در ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا برای ایران با یکدیگر همکاری کردند
پایگاه خبری راد: آلمان و فرانسه احتمالا در طرحی مشترک، میزبانی کانال مالی اتحادیه اروپا را بر عهده خواهند گرفت.