18:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

سفر سیمانی ها به سرزمین اژده‌ها و خدایان!
نماتد برتر - بازار‌های چین و هند در ۶ ماهه دوم سال تقاضای بالاتری را دارند و احتمالا در حوزه صادرات از بنادر جنوبی، شاهد افزایش تقاضا باشیم. البته در خصوص افغانستان و کشور‌های آسیای میانه و روسیه که به سمت سرما می‌روند، با کاهش تقاضا روبرو خواهیم بود.
تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان آزاد شد
نماد برتر- نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از صدور اجازه تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان بنا بر بخشنامه جدید وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور خبر داد.
چقدر کالای اساسی داریم؟
نماد برتر- در حال حاضر از بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی دپو شده حدود ۴۷ درصد آن را ذرت تشکیل می‌دهد.
ازسرگیری تولید نفت و گاز شرکت‌های آمریکایی پس از طوفان
نماد برتر- شرکت‌های انرژی آمریکا پس از عبور طوفان دلتا از منطقه گلف کاست، کارکنانشان را به محل کار برگرداندند و در حال ازسرگیری فعالیتهایشان در این منطقه هستند.
تصمیمات جدید ستاد تنظیم بازار برای بازار برنج و روغن
نماد برتر- بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور به بازار و ۳۰ هزار تن روغن خام به منظور تامین مایحتاج مورد نیاز خانوارها به ۴۷ کارخانه تولید روغن نباتی عرضه خواهد شد
اختلال فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا در پی وقوع طوفان دلتا
نماد برتر-طوفان گرمسیری دلتا باعث قطع برق و صدمه دیدن تجهیزات در پالایشگاه‌های نفت منطقه گلف کاست و تعطیلی بنادر صادرات نفت شد.
جلوی واردات را نگیرید!
نماد برتر- بازرگانان بزرگ ترکیه با با اشاره به تشدید اقدامات مقامات سعودی برای جلوگیری از واردات کالاهای این کشور، نسبت به آسیب دیدن زنجیره تامین جهانی هشدار دادند.
لیست کالاهای دپو شده در گمرک به وزارت صمت رفت
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران از ارسال لیست کالاهای اساسی و غیراساسی به وزارت صمت خبر داد.
اسنادی برای ساخت شهر فرودگاهی چابهار
نماد برتر- معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار تاکید کرد که در بسیاری از اسناد بالادستی می‌توان الزام احداث شهر فرودگاهی چابهار را جست‌وجو کرد.
رشد ۲۱ درصدی صادرات مواد نفتی از بندر نفتی خلیج فارس
نماد برتر- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون ۸۷۰ هزار تن انواع مواد نفتی از بندر خلیج فارس صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۲۱ درصدی را نشان می دهند.
اقدام معاون اول رئیس جمهور در جبران توقف ٦ فروند کشتیرانی ایران
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور از پرداخت زیان صاحبان کالا و صادرکنندگان ناشی از توقف ٦ فروند شرکت کشتی ایرانی در بنادر چین به دلیل تحریم‌های آمریکا خبر داد.
الزامی شدن نشستن یک در میان در هواپیماها از اول آبان/ قیمت بلیت تاثیر می پذیرد
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم که امیدواریم در این زمینه تصمیمات گرفته شده عملیاتی شود.
اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت
نماد برتر- دو نفتکش متعلق به ونزوئلا که مجموعا حامل حدود ۱.۲ میلیون بشکه نفت سنگین هستند، در حال عبور از اقیانوس آتلانتیک برای تحویل نفت به مشتریان این کشور هستند.
مذاکره با شرکت بورسی برای تامین مالی دو خطه کردن برقی اصفهان - اهواز
نماد برتر- معاون وزیر راه از برگزاری جلسه با شرکت بورسی مپنا برای بررسی آخرین وضعیت روند تامین مالی و اجرای ابر پروژه ریلی اصفهان - اهواز و اتخاذ تصمیماتی در مورد سرمایه گذاری و اجرا خبر داد.
بخشنامه‌ای درباره لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه صادر نشده است
نماد برتر- در حالی که روز دو روز پیش به کلیه گمرکات اجرایی و حوزه‌های نظارت ابلاغ شده بود که ثبت سفارش جهت کالاهایی که حین تشریفات گمرکی و بر اساس بررسی‌های تعرفه‌ای، ردیف تعرفه آنها تغییر می‌یابند باید اصلاح شود، وزارت صمت اعلام کرده که هیچ بخشنامه‌ای در خصوص لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه نداشته و گمرک اعلام نظر اولیه وزارت صمت را به عنوان بخشنامه تلقی و به واحدهای اجرایی خود ابلاغ کرده است.