00:42 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باکتری

تولید نانوذرات آنتی‌باکتری با هسته خرما
پایگاه خبری راد: دانش‌آموزان ریگان استان کرمان موفق به تولید نانوساختارهای آنتی‌باکتریایی از هسته خرما شدند که از آن می‌توان در حوزه‌های پزشکی بهره برد.
شیر مادر سپری در برابر باکترهای مقاوم
پایگاه خبری راد: متخصصان فنلاندی معتقدند تغذیه با شیر مادر نوزادان را از باکتری‌های خطرناک و مقاوم در برابر آنتی بیوتیک حفظ می‌کند.
از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ گورخر در زیستگاه‌های طبیعی و ۸۵ رأس از این گونه در سایت‌های تکثیر و پرورش وجود دارد، چرایی تلف شدن پنچ گونه گورخر را در عملیات انتقال از خارتوران به پارک ملی کویر تشریح کرد.
راه‌حلی جدید برای بحران جهانی "مقاومت آنتی‌بیوتیکی"
پایگاه خبری راد: متخصصان تکنیکی جدید برای حل بحران جهانی مقاومت آنتی بیوتیکی ارائه دادند که این تکنیک مبتنی بر بی‌اثر کردن باکتری‌ها بدون نیاز به کشتن آنهاست.
نقش باکتری‌های روده در خطر ابتلا به ام‌اس
پایگاه خبری راد: محققان در یک مطالعه جدید روی عوامل نهفته در خطر ابتلا به بیماری ام‌اس به بررسی نقش میکروبیوم روده پرداختند.
ارائه 15 نمونه اولیه فناوری نانو برای جذب سرمایه‌گذار در یک جشنواره علمی
پایگاه خبری راد: در بخش تجاری‌سازی یازدهمین جشنواره فناوری نانو، 15 طرح با قابلیت تجاری‌سازی ارائه شد.
رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی با امضای تفاهم‌نامه مشترک
پایگاه خبری راد: به منظور رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی، در حاشیه‌ یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو تفاهم‌نامه‌ همکاری میان انجمن صنایع پوشاک ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو امضا شد.
مروری بر فعالیت‌های یک انجمن علمی بین‌رشته‌ای/تلاش برای تدوین استاندارد دانشجویی در هر رشته
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن علمی دانشجویی استاندارد دانشگاه الزهرا ماهیت این انجمن را بین‌رشته‌ای توصیف کرد و با اشاره به اینکه دانشجویان رشته‌های مختلف در این انجمن می‌توانند به تدوین استاندارد در حیطه تخصصی خود بپردازند، خاطرنشان کرد: هدف و چشم‌انداز فعلی این انجمن تدوین حداقل یک استاندارد دانشجویی و معرفی آن به سازمان استاندارد ایران است.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
پائیز زیبا با دردسرهای آنفلوآنزایی آن
پایگاه خبری راد: آغاز فصل پاییز برای سالمندان، افراد دارای بیماری خاص و خصوصاً کودکان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا می‌تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد که البته می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.
دوغ و کفیر هم برای دندان مضر است؟
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاهی در تحقیقی نشان داده‌اند که حتی مصرف نوشیدنی‌های به‌ظاهر سالمی نظیر دوغ و کفیر نیز در صورت عدم توجه و رسیدگی مناسب پس از مصرف، می‌تواند موجبات تخریب و پوسیدگی مینای دندان‌ها را به دنبال داشته باشد.
ساخت دستگاه‌های پوشش‌دهی پلاسما برای تولید کفش‌های آبگریز در کشور
پایگاه خبری راد: با همکاری دو شرکت فناور، بعد از ساخت دستگاه‌های پوشش‌دهی پلاسما سرد، کفش‌های آبگریز به تولید رسید و این محققان در تلاش هستند با تولید صنعتی این نوع کفش‌ها، اقدام به تولید کفش‌های آنتی‌باکتریال و ضدآتش کنند.
بهره‌برداری از نانو رنگ‌های آنتی‌باکتریال محققان کشور در بیمارستان‌ها
پایگاه خبری راد: رنگ‌های نانوساختار و آنتی باکتریال یکی از شرکت‌های فناور برای پوشش‌دهی فضای اتاق تمیز بیمارستان استفاده شد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول مهر
پایگاه خبری راد: احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه‌ها به دلیل امکان وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، انجام آبیاری حداقلی و خودداری از زیاده‌روی در آبیاری و ایجاد ماندآبی در پای درختان که موجب تنش آبی و خسارت به محصولات می‌شود از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای هفته اول مهرماه ارایه شده است.
قدیمی‌ترین جانور روی زمین شناسایی شد
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه ملی استرالیا تایید کرد که "دیکینسونیا"(Dickinsonia) از حیوانات دوره زمین‌شناسی ادیاکاران، قدیمی‌ترین حیوانی بوده که به زمین قدم گذاشته است.