12:32 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

روشنفکری جهان سومی‌ با تغییر قوانین مهریه
پایگاه خبری راد: پدر مددکاری اجتماعی ایران نسبت به پیشنهاد «پرداخت سکه مهریه به نرخ روز عقد» واکنش نشان داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز، نرخ اقلام و هزینه‌های دیگر نیز افزایش داشته و زنان باید بعد از طلاق، متناسب با نرخ روز مایحتاج زندگی‌شان را تأمین کنند لذا در پس این پیشنهاد هیچ منطق عقلانی وجود ندارد.
نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: وزیر جدید راه و شهرسازی در شرایطی این وزارتخانه را تحویل می‌گیرد که قیمت مسکن به تبعیت از تلاطم اقتصاد کلان و نوسانات نرخ ارز در حال اصلاح است و شاهد تورم سالیانه و ماهیانه در این حوزه هستیم. طی یک سال اخیر قیمت مسکن در شهر تهران ۸۳ درصد رشد کرده که ۳۱ درصد آن فقط در چهار ماه اخیر و ۶.۳ درصد آن در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
پیشنهاد پتروشیمی‌ها برای ارتباط با تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: وضعیت بورس کالا با برداشته‌ شدن محدودیت در سقف رقابت محصولات پتروشیمی بعد از آشفته بازاری که به‌دلیل تفاوت قیمت ارز در بازار ارز و بورس ایجاد شده بود، رو به آرامش است و واحدهای پتروشیمی پیشنهاد جدیدی برای تعامل در بورس مطرح کرده‌اند.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
PET همچنان می‌تازد
پایگاه خبری راد: علی‌رغم دستورالعمل فروش مستقیم مواد اولیه بطری به تولیدکنندگان نهایی محصول، کماکان این موضوع اجرایی نشده است و نیازمند ورود مستقیم مسئولان تصمیم‌گیر برای اجرای آن است.
کالبد شکافی وضعیت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور
پایگاه خبری راد: در پی وخیم‌تر شدن وضعیت بازار خودرویی کشور خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با دعوت از ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، مهدی مطلب‌زاده عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران و داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی دلایل نابسامانی‌های به وجود آمده و ابعاد دامنه‌دار آن در قالب یک میزگرد پرداخت.
 تاکنون هیچ خودرویی از گمرکات ترخیص نشده است
پایگاه خبری راد: ارائه وعده هایی در خصوص ترخیص خودروهای متوقف در گمرک و عمل نکردن به وعده ها در وضعیت کنونی واردکنندگان، تکنیکی برای جلوگیری از فعالیت و از بین بردن و ریشه کنی واردکنندگان خودرو در کشور است.
عرضه اندک دلالان، مهمترین دلیل نوسان قیمت خودرو است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تغییر نرخ ارز و عرضه اندک خودرو از سوی واسطه ها و دلالان دو دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار خودرو است.
 خودروهای داخلی در بازار  ۷ میلیون تومان کاهش یافت
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل کرج از کاهش نسبی قیمت خودروهای گران قیمت خبر داد و گفت: در بین ماشین‌های گران قیمت، حتی تا 100 میلیون تومان هم کاهش قیمت داشته‌ایم.
عروس‌ها مشتری انحصاری بازار لوازم‌خانگی!
پایگاه خبری راد: بازار لوازم‌خانگی که همچنان با کاهش توزیع کالا مواجه است، افزایش قیمت‌هایش از ماه و هفته به روزانه تبدیل شده و از ابتدای سال تاکنون افزایش ۶۰ درصدی قیمت را تجربه کرده است که این شرایط باعث کاهش قدرت خرید شده و عمده مشتریان این بازار خریداران جهیزیه هستند که به گفته فروشندگان "به دلیل نداشتن قدرت خرید، متقاضی کالاهای ایرانی شده‌اند".
پیشنهاد یک اقتصاددان برای تداوم کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه شکست حباب دلار دور از انتظار نبود، گفت: اگر به نرخ برابری ارز بین کشورها نگاهی بیندازیم، میانگین نرخ واقعی دلار ۸ تا ۱۰ هزار تومان است، بنابرین این انتظار وجود داشت که قیمت حبابی دلار در این روزها بشکند.
روند کاهشی نرخ دلار ادامه‌دار خواهد بود
پایگاه خبری راد: در کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بزرگانی ایران گفت: به همان دلایلی که دلار روند صعودی در پیش گرفت، اکنون هم کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت واقعی دلار برحسب منطق اقتصادی حدود ۴۰۰۰ تومان است و باید خیلی بیشتر از این‌ها از ارزشش کاسته شود که پیش‌بینی می‌شود کاهش بیشتر را تا پایان فصل پاییز داشته باشیم.
به‌جای تفکیک وزارت کار فکر معیشت کارگر باشید
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که حفظ معیشت و سفره کارگران بزرگترین دغدغه در آشفته بازار ارز است، مطرح کردن موضوع تفکیک وزارت کار شایسته و به صلاح نیست.
 دولت تحرک خود را در اداره کشور بالا ببرد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: دولت باید برای مدیریت شرایط اقتصادی کشور تحرک خود را در اداره کشور افزایش دهد.
لج بازی یا خشم از برملا شدن حقیقت!
پایگاه خبری راد: در ماه های گذشته اعضای انجمن واردکنندگان خودرو با مشکلی به نام ترخیص خودروهای خود در گمرکات کشور رو به رو شده اند. حال اینکه تاریخ تعهدات این اعضا به مشتریان خود ماه هاست که فرا رسیده و نمایندگان، خودرویی برای تحویل به این مشتریان خود ندارند.