08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یک میلیون بشکه

اتفاقی که برای بازار نفت عادی شد
نماد برتر- در هفته گذشته بازار نفت یکی از آرامترین هفته‌های خود پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ و رویدادهای مربوط به جنگ قیمت را سپری کرد اما یک نکته قابل توجه وجود داشت.
قیمت نفت بالا رفت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا بالا رفت اما رشد قیمتها به دلیل دورنمای تیره اقتصاد شماره یک جهان و نگرانیها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد.
کاهش ۳۰ درصدی درآمد نفتی ابوظبی
نماد برتر-ابوظبی که امیرنشین نفت خیز در میان هفت امیرنشین فدراسیون امارات متحده عربی است، به دلیل سقوط قیمت و شیوع ویروس کرونا، امسال با کاهش ۳۰ درصدی درآمد نفتی خود نسبت به سال گذشته روبرو خواهد شد.
سردرگمی بازار درباره کاهش واقعی تولید نفت
نماد برتر- با گذشت چند روز از توافق کاهش تولید اوپک پلاس برای تقویت بازار که درگیر بحران ویروس کرونا شده است، محاسبات تولیدکنندگان هنوز جای سوال دارد.
دورنمای تولید نفت آمریکا یک میلیون بشکه کمتر شد
نماد برتر- آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا که باعث از بین رفتن تقاضا و فروپاشی قیمتها شده است، پیش‌بینی خود از تولید داخلی نفت خام در سال ۲۰۲۰ را به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
تاج نفتی بر سر آمریکا ماندنی نیست
نماد برتر- با افت شدید قیمت‌های نفت که تولید داخلی آمریکا را تهدید می‌کند، ممکن است این کشور موقعیت جدیدش به عنوان یک صادرکننده بزرگ نفت را به زودی از دست دهد.
ارزانی کم‌سابقه محموله‌های نفتی پرطرفدار برای هندی‌ها
نماد برتر- شرکت‌های پالایش نفت هندی در پی شیوع ویروس کرونا که تقاضای چین برای خرید نفت را کمتر کرده، گریدهای نفتی پرطرفداری را خریداری می‌کنند که قیمت برخی از آنها حداکثر ۱۵ درصد ارزان‌تر شده است.
پیش‌بینی فروش یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری/ نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان
پایگاه خبری راد: آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پیش‌بینی بر این است که در سال آینده هر بشکه نفت با متوسط قیمت ۵۰ دلار صادر شده و با نرخ ۴۲۰۰ تومان تبدیل به ریال شود.
جهش قیمت نفت در واکنش به آشتی آمریکا و چین
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت روز جمعه در واکنش به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای انرژی را تسهیل کرد و خبر انفجار در یک نفتکش ایرانی، روند افزایشی پیدا کردند و به رشد هفتگی حدود چهار درصد دست یافتند.
رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: شرکت گازپروم روسیه در بیش از پنج سال گذشته بالاترین رشد تولید را در میان شرکت‌های تولیدکننده انرژی جهان داشته است.
ورق بازار نفت به نفع ایران برگشت
پایگاه خبری راد: طی یک ماه اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی مبنی بر تصمیم نهایی اوپک بر سر کاهش تولید مطرح شده بود که درنهایت توافق‌های دوجانبه و چندجانبه کشورهای عضو و حتی کشورهای غیرعضو و اظهارات رسمی و غیررسمی مقام‌های نفتی آن‌ها، این موضوع را پیش از اجلاس ۱۷۶ مسجل کرد که توافق بر سر تداوم کاهش تولید نفت قطعی است؛ موضوعی که طبق گفته مقام ارشد نفت ایران و کارشناسان داخلی می‌تواند منافعی را نصیب ایران کند.
صادرات نفت ایران رو به افزایش است
پایگاه خبری راد: ایران قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است؛ موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی روی آن صحه گذاشته و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که تأثیر تحریم بسیار کاهش یافته است.
نفت روند نزولی پیدا کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه روز گذشته به پایین‌ترین حد در پنج ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت با این حال بازار از رشد عرضه آمریکا و رکود اقتصادی تأثیر منفی پذیرفته است.
تحریم‌ها روی صادرات نفت ونزوئلا چقدر تاثیر داشت؟
پایگاه خبری راد: صادرات نفت شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا در ماه مه به دنبال تحریم‌های آمریکا، ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.