03:44 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمک هزینه

واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد که ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیفتد. او پیشنهاد کرد کمک جبرانی دولت به کارگران به حساب یارانه آنان واریز شود.
شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
پایگاه خبری راد: سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد که کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات این سازمان است که به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده می‌دهند، پرداخت می‌شود.
وام مسکن چقدر هزینه دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته‌های اخیر چندان تغییری نداشته است که شاید بتوان یکی از عوامل این موضوع را رشد قیمت مسکن دانست، چراکه با افزایش قیمت مسکن، وام مسکن تغییری نداشته و با توجه به قیمت‌های بالا از وام مسکن به راحتی نمی‌توان به عنوان کمک هزینه خرید استفاده کرد.
پیشنهاد اجاره خانه‌های خالی از سکنه به کارگران
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید:دولت باید جدا از دهکهای محروم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای کارگران بسته‌های غذایی در نظر بگیرد تا بیش از این سبد معیشت کارگران به مخاطره نیفتد. او همچنین پیشنهاد اجاره واحدهای خالی از سکنه به کارگران برای مدت دو سال را مطرح کرد.
ورورد دانشگاه های جهان به حوزه ارز دیجیتال
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که دانشگاه‌های مهم و بزرگ جهان نیز به منظور تامین کمک هزینه و درآمدزایی برای خود، به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده روی آورده‌اند.
کمک هزینه پایان‌نامه‌های ph.D پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: به منظور تداوم رشد پژوهشی و تولیدات علمی دانشگاه از پایان‌نامه‌های phd که پروپوزال آنها به تصویب رسیده است مطابق سنوات گذشته حمایت به عمل می‌آید.
مناسب‌سازی کتب درسی دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تلاش ما در سازمان این است که کتاب‌های درسی را برای دانش آموزان آسیب دیده شنوایی مناسب کنیم. در حال حاضر درس‌افزار کتاب فارسی پایه اول دبستان که به صورت استفاده از زبان اشاره تهیه شده است، برای دانش‌آموزان در حال آماده‌سازی است و از مهر ۹۸ قابل بهره‌برداری خواهد بود.
آنچه باید در مورد بیمه بیکاری بدانید
پایگاه خبری راد: برابر قانون، تنها افرادی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که به‌صورت غیرارادی از کار بیکار شده و خروج از اشتغال به اراده و خواست آن‌ها نبوده باشد؛ بنابراین کارگرانی که برخلاف میل و اراده خود بازخرید شوند ولی آماده کار باشند، از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند بود.
برنامه چندین میلیارد یورویی برای مبارزه با فقر در فرانسه
پایگاه خبری راد: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برنامه دولت خود برای مبارزه با فقر در این کشور به ارزش هشت میلیارد یورو را ارائه کرد.
اشتغال روستایی و فارغ‌التحصیلان دو هدفگذاری کلان دولت برای غلبه بر بیکاری
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار و اشتغال روستایی به‌عنوان دو محور و هدفگذاری مهم دولت در حوزه اشتغال در دو سال اخیر برای مقابله با بیکاری نام برد.
DNAهای بی‌شناسنامه
پایگاه خبری راد: "سند هویتی" نام دیگر «شناسنامه» است؛ سندی قابل‌حمل از به‌رسمیت‌شناختن یک هویت توسط یک کشور که برای شهروندان همان کشور صادر می شود؛ این سند نخستین بار در دی ماه سال ۱۲۹۷ برای زنی ایرانی صادر شد و باورش سخت است که حالا با گذشت حدود یک قرن از صدور اولین سند هویتی، هنوز هم کسانی در کشور ساکنند که هویتشان در جایی ثبت رسمی نشده است.
تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مسکن اقشار ویژه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص اعتبارات تازه جهت کمک هزینه خرید یا ساخت مسکن به اقشار ویژه در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.
بسته ارزی تنها اشتباهات گذشته را اصلاح کرد
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه بسته جدید ارزی ما را به مرحله قبل از سیاستگذاری‌های غلط ارزی برگردانده، روند قیمت‌گذاری‌ها توسط بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد.
دانشگاه فرهنگیان دبیر آمادگی دفاعی تربیت نمی‌کند
پایگاه خبری راد: معاون سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه یکی از چالش‌های ما عدم تربیت دبیر تخصصی این درس است گفت: دبیر تخصصی این درس در دانشگاه فرهنگیان تربیت نمی‌شود و دبیر آمادگی دفاعی را در سطح دانشگاه فرهنگیان نداریم.
پرداخت بدهی «شهریه» دانشجویان کمیته امدادی به دانشگاه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از پرداخت بدهی ۴۹۰ میلیون تومانی شهریه دانشجویان تحت حمایت خود به دانشگاه‌ها خبر داد.