21:46 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد
پایگاه خبری راد: بانک جهانی پیش بینی کرد نرخ متوسط رشد اقتصاد جهانی در سه سال آینده به طور متوسط ۰.۱ درصد کاهش یابد.
 رییس بانک جهانی در پی اختلاف با ترامپ استعفا داد!
پایگاه خبری راد: رییس گروه بانک جهانی که با سیاستهای دولت ترامپ در خصوص تغییرات جوی مشکل داشت، سه سال زودتر از این که موعد ریاستش به پایان برسد، از سمت خود کناره گیری کرد.
حذف چهار صفر از پول ملی جدی شد
پایگاه خبری راد: اقدامات اخیر بانک مرکزی حاکی از آن است که موضوع حذف چهار صفر از پول ملی بار دیگر جدی‌تر از قبل به جریان افتاده است؛ چراکه به گفته رییس کل این بانک، روز گذشته لایحه آن از سوی بانک مرکزی به دولت ارائه شده است.
دولت الکترونیک؛ بزرگترین اقدامی که دولت دوازدهم باید انجام دهد!
پایگاه خبری راد: رئیس دولت دوزادهم در سخنرانی خود در زمان تحویل لایحه بودجه ۱۳۹۸ به مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه‌ای بر مقوله "دولت الکترونیک" برای حل مسائل مربوط به فساد و رانت در اقتصاد کشور داشت؛ اما دولت الکترونیک چگونه می‌تواند از پس غول فساد بربیاد؟
 گیاه‌خواران باید نسبت به دریافت مواد پروتئینی هوشیار باشند!
پایگاه خبری راد: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاه‌خواری گرسنگی پنهان را که شکلی از سوء تغذیه است، افزایش می‌دهد.
اسراییل عضو گروه ویژه اقدام مالی شد!
پایگاه خبری راد: با عضویت رژیم اسراییل در FATF به عنوان سی و هشتمین عضو رسمی این گروه مالی بین‌المللی، کار برای ایران سخت‌تر شد.
قیمت دوچرخه ۲برابر شد
پایگاه خبری راد: درحالی ۸۰ درصد محصولات عرضه شده در بازار دوچرخه ایران، چینی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم.
دسترسی نیمی از جمعیت جهان به اینترنت
پایگاه خبری راد: اتحادیه بین‌المللی مخابرات به تازگی در تازه‌ترین گزارش خود برآورد کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بالغ بر نیمی از جمعیت جهان به اینترنت متصل خواهند بود.
دلیل گران بودن مسکن در ایران چیست؟!
پایگاه خبری راد: کاهش چشم گیر قدرت خرید ریال در مقابل ارزهای خارجی نقش اصلی را در سوق مردم به سفته بازی در مسکن داشته و نتیجه آن افزایش غیرقابل مهار قیمت مسکن بوده است.
مجوز شکار پرنده بدون مطالعه صادر شده است!
پایگاه خبری راد: اداره کل محیط زیست استان تهران، ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده صادر کرده است؛ تصمیمی که طی روزهای اخیر، انتقادات بسیاری را علیه سازمان محیط زیست برانگیخته است.
بنگاه های ایرانی پتانسیل جهانی شدن ندارند
پایگاه خبری راد: اگر کشوری می خواهد اقتصاد خود را رشد دهد باید بنگاه های تجاری در حد جهانی داشته باشد که متاسفانه ایران از چنین امکانی بی بهره است.
افت 28 درصدی قیمت سهم زاگرس در کمتر از یک ماه
پایگاه خبری راد: علی رغم رشد چشمگیر قیمت سهام بسیاری از شرکت های پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری که عمدتا به دلیل رشد معنی دار قیمت های جهانی نفت (اخبار تحریم های نفتی ایران) و محصولات پتروشیمی و همچنین صعود تاریخی قیمت دلار در کشور، بود در ماه گذشته شاهد افت های نگران کننده قیمت سهام این گروه بودیم.
تدبیر وزارت نیرو برای افزایش صادرات برق!
پایگاه خبری راد: چندی پیش سندیکای صنعت برق، سه راهکار برای افزایش صادرات برق تعریف کرد که مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت و مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ شاهد افزایش چشمگیر صادرات برق باشیم.
خواستار برقراری نظم مبتنی بر مقررات سازمان تجارت جهانی شد
پایگاه خبری راد: شی جین پینگ در اجلاس APEC گفت: جنگ تجاری برنده‌ای به همراه نخواهد داشت.
احتمال نابودی جنگلهای شمال تا 30 سال آینده
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: با وجود اجرای "طرح تنفس" در حال حاضر ۴۲ درصد از جنگلهای شمال در معرض نابودی است.