12:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

افتتاح ۲۵۰ پروژه وزارت نیرو تا پایان سال/تلاش برای به حداقل رساندن خسارات جنگ اقتصادی
نماد برتر- وزیر نیرو با بیان اینکه خود و همکارانم را موظف کرده ام تا پایان سال ۲۵۰ پروژه را در کشور در شرایط تحریم به افتتاح برسانند، گفت: به لحاظ اقتصادی فشار سنگینی بر کشور و مردم وارد است و همه در تلاش هستیم با استقامت و فعالیت بیشتر، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری خسارات جنگ را به حداقل برسانیم و دشمن را به شکست وا داریم.
عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید
نماد برتر- معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس بر روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC5 و دنا پلاس با موتور EF7 توربو شارژ نصب می شود. این پروژه در اوایل پاییز امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
همکاری توانیر و مجلس برای اجرای طرح برق مجانی
نماد برتر- سه عضو کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی نشست تخصصی با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر، کلیات طرح "برق امید" را همسو با سیاست‌های کلان کشور در اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و همکاری طرفین برای نهایی شدن دستورالعمل‌ها و اجرای این طرح ملی را مورد تاکید قرار دادند.
آزادراه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح شد+ مبلغ عوارض
نماد برتر- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
مبانی قانونی طرح برق مجانی چیست؟
نماد برتر- برق مجانی آرزویی که چندین سال است منتظر آن بوده ایم در قالب مجوزهای قانونی آماده اجرا است، آرزویی که ۳۰ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و نهایتا تا یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود.
منفعت برق رایگان برای کشور چه خواهد بود؟
نماد برتر- طرح برق امید کمتر از یک ماه و نیم دیگر وارد مرحله اجرا می شود که نه تنها برای کم مصرف ها بلکه برای صنعت برق و حتی اقتصاد کشور در دراز مدت منفعت به دنبال دارد.
فعلا خبری از رایگان شدن قبض گاز نیست
نماد برتر- سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: شرکت گاز برنامه های تشویقی را برای کاهش مصرف گاز در نظر دارد اما آنچه که امروز دربرخی رسانه ها مبنی بر رایگان شدن قبض گاز مطرح شده صحت ندارد.
چگونه قبض برق را رایگان کنیم؟
نماد برتر- طرح برق امید با هدف فرهنگسازی و مدیریت مصرف از یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود و ۳۰ میلیون نفر از مشترکان کم مصرف پرداخت هزینه برق معاف خواهند شد، حتی مشترکان پر مصرف نیز با انجام راهکارهایی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.
از تولید دستکش نانویی تا کاهش اسپاسم با هسته خرما
نماد برتر- با برگزاری ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، ۴ استارتاپ آخرین ایده‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.
اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت صنعتی برای ورود به بورس
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در پی فراخوان‌های وزارت صمت برای حضور شرکت‌ها در بورس، تاکنون ۲۵۰ شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون سهم بخش صنعت از اوراق منتشر شده به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره در شورای اقتصاد بررسی می‎شود
نماد برتر- مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اوج‌گیری مصرف گاز در ماه‌های سرد سال، اظهار امیدواری کرد طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره به تصویب شورای اقتصاد برسد تا با اجرای آن، گامی در راستای کاهش مصرف گاز کشور و تأمین امنیت عرضه گاز طبیعی برداشته شود.
منافع اجرای طرح برق مجانی برای کشور چیست؟
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق درباره طرح برق امید گفت: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند تا با کاهش مصرف، از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند.
عرضه نرم‌افزاری برای دسترسی به موسیقی با لحاظ کردن حقوق صاحبان آثار
نماد برتر- با هدف دسترسی و خرید آسان‌تر موسیقی، یکی از شرکت‎‌های فناور اپلیکیشن‌هایی را در این حوزه با لحاظ کردن حقوق ناشران و صاحبان آثار موسیقی عرضه کرد.
وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
برق مجانی در انتظار چه کسانی است؟
نماد برتر- طرح برق امید با هدف مدیریت مصرف و فرهنگسازی از دوماه دیگر رسما وارد مرحله اجرا خواهد شد که با اجرای آن کم مصرف ها دیگر از پرداخت قبض برق معاف می شوند حتی برای پر مصرف ها نیز این امکان وجود دارد که با کاهش مصرف از پرداخت قبض رهایی یابند.