06:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی عربستان سعودی

ریزش قیمت نفت در واکنش به درخواست ترامپ از اوپک
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه در پی درخواست ترامپ از اوپک برای پایین بردن قیمت‌ها، حدود سه درصد سقوط کرد.
اوراق آرامکو تازه شروع راه است
پایگاه خبری راد: آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، پس از عرضه ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه جاری، در بازارهای اوراق قرضه فعال خواهد ماند.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد پس از تصمیم آمریکا برای پایان معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، چین نفت بیشتری از این کشور درخواست نکرده است.
نیازی به مداخله فوری در بازار نفت نمی‌بینیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی گفت این کشور نیازی به اقدام فوری در بازار نفت نمی بیند با این حال به نیاز خریداران نفتی که از پایان معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت ایران متأثر می‌شوند پاسخ خواهد داد.
رکورد قیمت نفت شکسته شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۹ ایستاد.
تغییر اقتصاد نفتی به همین سادگی نیست
پایگاه خبری راد: ضرورت متنوع سازی اقتصاد برای کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه هرگز به این حد شدید نبوده است.
واقعیتی که با تهدید سعودی‌ها برای حذف دلار آشکار شد
پایگاه خبری راد: تهدید عربستان سعودی برای فروش نفت خود به ارزهای دیگری غیر از دلار در صورت تصویب قانون ضداوپک در آمریکا، یک تهدید توخالی است اما شدت تنش‌ها میان این دو دولت بر سر قیمت‌های نفت را نشان می‌دهد.
در سیاست تجارت نفت به دلار تغییری ندادیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد این کشور در سیاست تجارت نفت به دلار آمریکا تغییری نداده است.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
صادرات نفت عربستان سقوط کرد
پایگاه خبری راد: صادرات نفت خام عربستان سعودی از ۷.۶۸۷ میلیون بشکه در روز در دسامبر به ۷.۲۵۴ میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش پیدا کرد.
کاهش تولید نفت ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری راد: تولیدکنندگان نفت اوپک در نشست خود در باکوی جمهوری آذربایجان، دیدار برنامه‌ریزی شده در ماه میلادی آینده را لغو کرده و تصمیم گرفتند کاهش تولید را تا ژوئن ادامه دهند.
سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اعلام کرد مأموریت اوپک برای متعادل کردن بازار نفت تا پایان فاصله زیادی دارد زیرا ذخایر جهانی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، رو به افزایش است و ممکن است تمدید کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را الزامی کند.
اوپک می‌تواند مأموریت خود را تمام شده بداند
پایگاه خبری راد: سه منبع آگاه اوپک اعلام کردند این گروه و شرکایش بعید است درباره سیاست تولید خود در آوریل تصمیم بگیرند زیرا هنوز برای داشتن تصویر واضحی از تأثیر محدودیت عرضه آنها بر بازار زود خواهد بود.
بی‌اعتنایی اوپک به ترامپ با کاهش شدیدتر تولید
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک با عرضه کمتر از سوی عربستان سعودی و سایر صادرکنندگان خاورمیانه و همچنین افت بیشتر تولید ونزوئلا، در فوریه به پایین‌ترین میزان در چهار سال گذشته رسید.