03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه بالا

صادرات نفت ایران از ماه آینده افزایش پیدا می‌کند
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود صادرات نفت ایران افزایش یافته و با صدور معافیت واشنگتن به شماری از کشورها، خریداران بزرگ نفت ایران، خریدشان را از ماه آینده افزایش دهند.
بی‌عدالتی در توزیع یارانه پنهان برق
پایگاه خبری راد: یک محقق و کارشناس در حوزه اقتصاد انرژی گفت: با هزینه‌های کلان بیت‌المال، برق تولید می‌شود و با کمترین اعداد و ارقام ممکن به صورت نابرابر و ناعادلانه در اختیار مشترکان و افراد قرار می‌گیرد.
تخصیص ارز نیمایی به شرکت‌های بیمه‌/ نرخ‌های بیمه تعدیل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس بیمه مرکزی اعلام کرد: پس از تغییرات نرخ ارز، دلار ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت‌های بیمه‌ای درخواست کردیم اما با پرداخت ارز نیمایی موافقت شد که هرچند بهتر از ارز آزاد است اما باتوجه به اینکه خسارات هزینه بالایی به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند باید نرخ بیمه‌ها تعدیل شود. اما با توجه به اینکه هنوز برای امسال نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال ۹۸ آن را اجرایی خواهیم کرد که امیدواریم تا آن زمان خسارت ارزی چندانی ایجاد نشود.
آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها
پایگاه خبری راد: مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بیش از ۱۱۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
نفت ۸۰ دلاری برای دنیا ضرر دارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل غول نفتی انگلیسی BP در حاشیه یک رویداد اظهار کرد: قیمت نفت در ۸۰ دلار در هر بشکه برای دنیای امروز بسیار بالا و غیرمطلوب است.
کاهش سرمایه گذاری در انرژی های پاک
پایگاه خبری راد: بنا بر گزارش سه ماهه بلومبرگ نیوانرژی فاینانس (BNEF)، سرمایه‌گذاری جهانی روی انرژی‌های پاک در سه ماهه سوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت و به ۶۷.۸ میلیارد دلار رسید.
بازسازی اتوبوس های فرسوده کشور با کمک ایران خودرو دیزل
پایگاه خبری راد: هنگامی که راهکاری برای رفع مشکل ناوگان فرسوده کشور وجود دارد و با بکارگیری پتانسیل های داخلی می توان این معضل را حل کرد چه ضرورتی دارد اتوبوس های خارجی که در آستانه از رده خارج شدن است را با این شرایط و مسائل ارزی به کشور وارد کرد؟!
خط و نشان دوباره ترامپ برای خریداران نفت ایران
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در واکنش به تصمیم کشورهایی مانند هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران، گفت: به حساب آن‌ها خواهیم رسید.
خودکفایی در کشاورزی به چه قیمتی؟
پایگاه خبری راد: خودکفایی به هر قیمتی در مورد هیچ محصولی منطقی نیست.
هند در نوامبر از ایران نفت خریداری می‌کند
پایگاه خبری راد: رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: هند در نوامبر مجموعا ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد که نشان می‌دهد این کشور حتی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه تهران، به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
توسعه دولت‌ تنها با فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است
پایگاه خبری راد: ‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: هیچ راهی به جز استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه دولت وجود ندارد.
گرانی بنزین در کره جنوبی پس از توقف واردات ایران
پایگاه خبری راد: با توقف واردات میعانات پارس جنوبی که همواره یکی از اقتصادی‌ترین خوراکهای پالایشگاه‌های کره‌ای برای تولید بنزین بوده است، قیمت این سوخت در کره جنوبی افزایش پیدا کرد.
 ترورهای ضد بشری بدون پاسخ نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آمریکا و عربستان و اسرائیل و عوامل آنها بدانند که با این اعمال ضد بشر نمی‌توانند ملت عاشورایی ایران را از رای عزت باز دارند.
70 درصد آلودگی‌های زباله‌ها به پسماندهای الکترونیکی مربوط می‌شود/بازیافت کابل با روش‌های سبز
پایگاه خبری راد: فعالان زیست‌محیطی در حالی توانستند با استفاده از روش‌های دوستدار محیط زیست فلزات پایه چون مس و قلع را بازیافت کنند که به گفته آنها این محققان در دستیابی به این نوع پسماندها باید با پیمانکارانی که بعضا اتباع سایر کشورها هستند، رقابت کنند.
قرار نیست فرودگاه جدیدی ساخته شود
پایگاه خبری راد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که صنعت هوایی ایران را در طول سال‌های گذشته همواره به خود مشغول کرده بحث چگونگی مدیریت فرودگاه‌های جدید و بالا بردن تقاضا برای انجام سفر در آنجاست. مساله‌ای که این نگرانی را برای فرودگاه‌های جدید در دست ساخت نیز به وجود آورد که در صورت افتتاح چگونه می‌توان از ظرفیت آنها نهایت استفاده را برد.