22:40 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

قیمت بنزین در سال 98!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین توضیحاتی داد.
آلودگی هوا تنها متوجه دارندگان وسیله نقلیه نیست
پایگاه خبری راد: وزیر کشور گفت: موضوع حمل و نقل درون شهری و برون شهری یک موضوع میان بخشی است و اگر ایرادی می‌گیریم نباید تنها به دارندگان وسایل حمل و نقل باشد. بلکه ذات این مسئله چند بخشی و بین بخشی است.
تعداد یارانه‌بگیران به جای کم شدن، زیاد هم شد!
پایگاه خبری راد: اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در چند ماه اول امسال حکایت از آن دارد که نه تنها تعداد یارانه‌بگیران کم نشده‌، بلکه به تعداد آنها اضافه نیز شده است. در حال حاضر بیش از ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و خبری هم از حذف دهک‌های بالای درآمدی نیست.
"یارانه نقدی" ابزاری برای برخی مسئولان برای جلب رضایت مردم!
پایگاه خبری راد: ارقام ۹۰ هزار، ۱۵۰ هزار و اخیرا هم نرخ ۹۱۰ هزار تومانی جدید محمود احمدی‌نژاد برای یارانه ها که هیچ منطقی برای آن اعلام نشده است، ‌به نظر می‌رسد بیش از آنکه بر مبنای علمی و کارشناسی باشد قصد فریب مخاطبان یارانه‌های نقدی را داشته باشد.
آیا یارانه از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به منابع تامین پرداخت یارانه نقدی که حامل‌های انرژی بوده و تغییر قیمتی طی سال‌های اخیر نداشته است، مبلغ یارانه نیز تغییر نکرد؛ بنابراین اگر افرادی معتقدند که باید رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی افزایش پیدا کند باید در مورد قیمت فعلی حامل‌های انرژی نیز تصمیم‌گیری کنند.
چگونگی پرداخت ۲۰۰ هزار تومان کمک جبرانی دولت به کارکنان
پایگاه خبری راد: با وجود اخبار متفاوتی که در رابطه با شروع واریز رقم ۲۰۰ هزار تومانی در قالب بسته حمایتی به حساب کارکنان وجود دارد، اینگونه نیست که پرداخت به تمامی کارکنان در یک زمان مشخص انجام شود، بلکه سازمان‌هایی که طبق بخشنامه سازمان برنامه و بودجه اطلاعات مربوط به کارکنان را در اختیار این دستگاه قرار داده‌اند واریزی به حساب افراد مشمول آنها از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام خواهد شد.
از اختلاس سه هزار میلیاردی تا فرار خاوری
پایگاه خبری راد: سید شمس‌الدین حسینی در برنامه این هفته «دست خط» درباره‌ی مسائل روز اقتصادی و تجربیات خود در دوران وزارت در دولت نهم و دهم سخن خواهد گفت.
 بسته‌های حمایتی مسکن خوبی برای تورم افسارگسیخته نمی باشد!
پایگاه خبری راد: بسته‌های حمایتی باید در قالب کالا به مردم داده شود و همچنین کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار گرفته تا آنها از بین کالاهای موجود و فروشگاه‌های هدف خرید کنند.
دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
واریز یارانه نقدی آبان ماه
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی آبان ماه ساعت ۲۴ امشب(شنبه) همزمان با ۲۶ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
 دلیلی برای پرداخت یارانه‌ به افراد پردرآمد وجود ندارد!
پایگاه خبری راد: با توزیع بسته‌ حمایتی بین اقشار کم درآمد و تاکید بر اجرایی کردن این طرح بر اساس شاخص درآمدی خانوارها، به نظر می‌رسد بانک‌های اطلاعاتی قابل اتکایی برای شناسایی افراد در اختیار دولت قرار دارد.
نقاط قوت و ضعف طرح تحول نظام سلامت
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از گذشت چهار سال از اجرای طرح تحول سلامت، در مطالعه‌ای به بررسی دستاوردها و چالش‌های طرح تحول نظام سلامت ایران پرداختند.
 پیشنهاد برای نحوه پرداخت یارانه
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان، اعطای یارانه به مصرف کننده را نادرست و پرداخت نقدی آن را بدترین شکل ممکن دانست و گفت: زمانی که به افراد یارانه پرداخت شده و در قبال آن چیزی مطالبه نمی‌شود، در اقتصاد باعث ایجاد تورم می‌شود.
تصمیمات مربوط به مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی همه دستگاه‌ها اتخاد می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمینه سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وزارت نفت به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. زمانی تصمیمات می‌تواند موفق باشد که با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی اتخاذ شود.
تعیین تکلیف قیمت بنزین در تلویزیون
پایگاه خبری راد: برنامه «۳۶۰ درجه» در هفته جاری نگاهی کارشناسی به ماجرای قاچاق و دو نرخی شدن بهای بنزین دارد.