07:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت ونزوئلا

ونزوئلا به پرداخت هشت میلیارد دلار خسارت محکوم شد
پایگاه خبری راد: بانک جهانی در حکمی از ونزوئلا خواست بیش از هشت میلیارد دلار خسارت بابت توقیف دارایی‌های نفتی کونوکو فیلیپس در سال ۲۰۰۷ و در زمان ملی سازی نفت توسط دولت هوگو چاوز به این شرکت آمریکایی پرداخت کند.
اوپک می‌تواند مأموریت خود را تمام شده بداند
پایگاه خبری راد: سه منبع آگاه اوپک اعلام کردند این گروه و شرکایش بعید است درباره سیاست تولید خود در آوریل تصمیم بگیرند زیرا هنوز برای داشتن تصویر واضحی از تأثیر محدودیت عرضه آنها بر بازار زود خواهد بود.
دفتر شرکت نفت ونزوئلا به مسکو انتقال یافت
پایگاه خبری راد: نیکلاس مادورو دستور داد دفتر شرکت نفتی دولتی PDVSA در اروپا به مسکو انتقال پیدا کند.
تحریم‌های آمریکا کار اوپک را پیچیده کرد
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک اعلام کرد این گروه نگران است تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک ( ایران و ونزوئلا)، تلاش‌های این گروه برای متعادل کردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده کنند.
سرگردانی نیم میلیارد دلار نفت تحریمی در دریا
پایگاه خبری راد: نفتکش‌های حامل ۸.۳۶ میلیون بشکه نفت ونزوئلا به ارزش نیم میلیارد دلار در سواحل این کشور مانده‌اند، زیرا خریداران معدودی برای خرید نفت تحریم شده وجود دارد.
تحریم‌های نفتی آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا
پایگاه خبری راد: با گذشته پنج هفته از تحریم شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، معاون رئیس جمهور آمریکا برای تشدید تلاش‌های دولت ترامپ برای تغییر حکومت در کاراکاس، وارد کلمبیا شد.
چرا اوپک نگران تحریم آقای رییس نیست؟!
شاید برای رییس یک نهاد نفتی جهانی قرار گرفتن تحت تحریم‌های آمریکا جالب نباشد اما تاریخ نشان داده که چنین اتفاقی قابل مدیریت است.
بزرگان انرژی به اوضاع نفت بدبین ماندند
پایگاه خبری راد: سه پیش‌بینی‌کننده بزرگ که نظراتشان مورد توجه بازار نفت قرار دارد، انتظار دارند عرضه غیراوپک در سال 2019 رشد چشمگیری پیدا کند اما درباره شدت تاثیر عرضه فزاینده بر تقاضا، نظرات متفاوتی از یکدیگر دارند.
رییس اوپک تحریم شد/ توصیه هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا
پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا همچنان ادامه دارد و بازار نفت را که دچار کمبود عرضه نفت سنگین شده است، تحت تاثیر خود قرار داده است.
پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه ۹۸ محقق می‌شود؟
پایگاه خبری راد: بودجه سال آینده بر اساس نفت ۵۴ دلاری بسته شده است؛ نرخی که کارشناسان آن را قابل تحقق دانسته اما بر این باورند که ممکن است حجم صادرات ۱.۵ میلیون بشکه ای آن که در بودجه در نظر گرفته شده، محقق نشود.
بلایی که تحریم‌ها سر بازار نفت آورد
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، بازار نفت جهانی را دچار کمبود عرضه نفت سنگین کرده و پالایشگاه‌ها در سراسر جهان را برای یافتن منابع جایگزین به دردسر انداخته است.
گران فروشی نفت تحریمی توسط چینی‌ها
پایگاه خبری راد: تحریم‌های دولت ترامپ که واردات نفت ونزوئلا به آمریکا را متوقف کرده است، جهش قیمت نفت در هزاران کیلومتر دورتر در چین را به دنبال داشته است.
هشدار آمریکا به دنیا علیه خرید نفت ونزوئلا
پایگاه خبری راد: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورها و شرکت‌ها علیه خرید نفت خام از ونزوئلا هشدار داد.
چه کسی از تحریم‌های ونزوئلا سود می‌برد؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان غربی می‌گویند تحریم‌های دولت ترامپ علیه ونزوئلا، تلاش‌هایش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیچیده خواهد کرد و واشنگتن برای اجتناب از جهش قیمت، احتمالاً ناچار خواهد شد معافیت برخی از خریداران نفت ایران را تمدید کند.
به تحریم‌ها برای رالی نفت دل خوش نکنید
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: بازار انرژی ممکن است خود را با تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا تطبیق دهد و انتظار نداشته باشید این رویداد به صعود بیشتر قیمت‌ها کمک کند.