15:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظام مالیاتی

نامه سه وزیر به رئیس‌جمهور برای تأمین سرمایه صنایع
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه از ارسال نامه‌ای با محوریت این موضوع و با امضای سه وزیر به رئیس‌جمهور خبر داد و همچنین خواستار برقراری مجدد تسهیلات ورود کالا به کشور شد.
پادزهر پیامدهای تورمی جهش ارز چیست؟
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه تلاطمات ارزی باعث شده تا طبقات متوسط ضعیف‌تر از گذشته شوند بر سیستم‌های مالیات‌گیری و یارانه‌ای به عنوان دو ابزار مهم برای ایجاد عدالت در جامعه تاکید کرد.
کدفروشی و فاکتورهای صوری؛ مشکلی برای شفافیت اقتصاد
پایگاه خبری راد: مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کدفروشی و فاکتورهای صوری مشکلی برای شفافیت اقتصاد است.
اقتصاد ایران کشش دلار 8000 تومانی را ندارد/ یارانه 200 هزار تومان شود
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان گفت: با کاهش 150 درصدی ارزش پول ملی ما شاهد کاهش قدرت خرید هستیم؛ میانگین حقوق و دستمزد در ایران 2 میلیون تومان است و این یعنی اقتصاد ایران کشش دلار 10 هزار تومان و یا حتی دلار 8000 تومانی را ندارد.
تخصیص ۲۰ میلیارد دلار در یک هفته بی سابقه است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه تخصیص۲۰ میلیارد دلار ارز در مدت یک هفته بی‌سابقه بوده است گفت که این تخصیص‌های ارزی نباید توسط یک فرد­ و یا گروه محدود و در پشت درهای بسته انجام شود.
دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات درآمدی پزشکان
پایگاه خبری راد: رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران خبر داد: اطلاعات درآمدی پزشکان از طریق سامانه‌های اطلاعاتی نظام مالیاتی از جمله حساب‌های بانکی آنان در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.
بسته جدید ارزی به تنهایی از پس سفته‌بازی‌ها بر نمی‌آید
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به بسته جدید ارزی اعلام شده از طرف بانک مرکزی، عنوان کرد که این بسته در عمل به تنهایی برای کنترل سوداگری‌های بازار ارز کفایت نمی کند.
ضمانت‌نامه پیمانکار خارجی طرح جامع مالیاتی کشور ضبط می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد گفت از ضبط ضمانت‌نامه پیمانکار خارجی طرح جامع مالیاتی کشور خبر داد.
تشکیل کارگروه ویژه برای وضع فوری مالیات بر سرمایه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه با طرح مالیات بر سرمایه ها می‌توان جلوی سفته بازی‌ها را گرفت، از تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت اقتصاد برای اجرای این طرح خبر داد.
برنامه‌ریزی برای مبارزه با فرار مالیاتی
پایگاه خبری راد: معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی در اولویت برنامه‌های این سازمان است، گفت: با جدیت کامل در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه اعلام وصول می‌شود
پایگاه خبری راد: بعد از التهاب چندماهه بازارها، طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یکی از راهکارهای مجلس برای جلوگیری از تکرار نوسانات بخش مسکن، هفته جاری در مجلس اعلام وصول می شود.
کدام رایزنی ارز را از بورس به نیما برد؟
پایگاه خبری راد: در حالی در تصمیمی غیرمنتظره، به یکباره ارز ناشی از ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که قرار بود وارد بورس شده و مورد معامله قرار گیرد، با مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته، تغییر مسیر داد و به سامانه نیما وارد شد که به اعتقاد کارشناسان این روال ادامه همان سیاست اشتباه قبلی است و در این بین مشخص نیست که چرا همچنان برای روندی که با خود رانت عظیمی به همراه دارد، پافشاری می‌شود.
مسافران خارجی قبل از سفر بدهی مالیاتی خود را چک کنند
پایگاه خبری راد: دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شرایط مالیاتی برای اشخاص حقیقی غیر تولیدی سخت تر است گفت که تنها داشتن ۱۰ میلیون تومان بدهی به سازمان امور مالیاتی کافی است تا فرد ممنوع‌الخروج شود.
بسته ۱۰ گانه برای مقابله با بحران ارزی و ابر تورمی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تحلیلی از بحران ارزی اول و دوم دهه ۱۳۹۰ اقتصاد ایران، بسته‌ای با ۱۰ پیشنهاد به منظور مقابله با بحران ارزی و ابرتورمی مطرح کرد.
استیضاح وزیر اقتصاد با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه شد
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد به هیات رییسه با ۵۰ امضا خبر داد.