01:57 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظارت بر بازار

بازار پت امسال آرام می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته ویژه برای تعیین سهمیه واحدهای مصرف‌کننده Pet خبر داد و گفت که با برقراری ارتباط الکترونیکی بین سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پتروشیمی، بورس کالا و حمل و نقل و انبارها مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه بطری‌های پلاستیکی در سال جاری برطرف خواهد شد.
سرانجام دلار با تشکیل بازار متشکل ارزی...
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری در بازار ارز، یکی از جذاب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران طی سال‌های اخیر بوده است، به طوری که بسیاری از مردم از سرمایه خود برای خرید ارز استفاده می‌کنند و این در حالی است که ریسک این بازار بسیار بالاست.
سازمان حمایت را منحل کنید!
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وجود سازمان حمایتی که به وظایف خود عمل نکرده و با عدم نظارت واقعی، دست گران‌فروشان را برای گران‌فروشی باز گذاشته و مردم را متحمل ضرر کرده است؛ سودی نداشته و عملا نبودش بهتر از بودنش است.
تن ماهی هم از قافله گرانی جا نماند!
پایگاه خبری راد: تن ماهی هم در کنار برخی دیگر از مواد غذایی با افزایش قیمت مواجه شده اما برخی از برندها به دلخواه خود و با شیوه‌های بعضاً غیرقانونی این کار را می‌کنند. به عنوان مثال تن ماهی پارسال ۴۱ درصد گران‌تر از نرخ درج شده روی آن فروخته می‌شود و برخی برندها نیز رسماً قیمت این محصول را حدود دو برابر افزایش داده اند.
تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه به بازار را بیشتر می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را در شرایط فعلی به نفع کشور دانست و گفت که استقلال وزارت بازرگانی توجه به موضوع بازار را بیشتر خواهد کرد.
عرضه کالاهای اساسی با قیمت‌های ترجیحی برای خانوارهای هدف
پایگاه خبری راد: طرح ویژه نظارت بر بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان از دهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
امسال با جدیت کیفیت افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه دفعات افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی بسیار مهم است، گفت: دفعات افشای اطلاعات در بازار سرمایه ایران مناسب است، امسال با جدیدت به افزایش کیفیت افشا می‌پردازیم چرا که دفعات افشا در کنار افزایش کیفیت افشا برای بازار سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مردم به اندازه نیازشان خرید کنند
پایگاه خبری راد: در میزگردی که با عنوان تنظیم بازار و نظارت بر نحوه توزیع و قیمت گذاری کالاهای اساسی در دفتر خبرگزاری ایسنای کردستان برگزار شد، جنبه‌های مختلف تنظیم بازار بررسی و بر همکاری بیشتر مردم در این زمینه تاکید شد.
بی‌اعتنایی اتاق اصناف به مصوبه ستاد تنظیم بازار
پایگاه خبری راد: در شرایطی که ستاد تنظیم بازار، حداکثر قیمت گوشت مرغ را کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده، رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که این نرخ برای مرغ تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام است، نه برای مردم!
گزارش گرانفروشی مرغ به ناظران/ گران‌تر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نخرید
پایگاه خبری راد: مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ باید حداکثر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته باشد و اگر مردم با قیمت‌هایی بیشتر از این نرخ مواجه شدند، باید آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی برسانند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد.
نظارت بر توزیع گوشت قرمز و بازار شب عید تشدید می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نظارت بر بازار شب عید گفت: از چند روز گذشته، نظارت و کنترل توسط تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشدید شده است و ضمن برگزاری گشتهای مشترک، در جاهایی که نیاز بوده دادستانی‌ها هم ورود کردند.
افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعاً باور نمی‌کنید.
تلاش ما تأمین کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تلاش می‌کنیم که پوشاک و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله گوشت و مرغ با قیمت مناسب به مردم عرضه شود.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.