18:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مهار

بورس قمارخانه نیست / دلایل بازگشت شاخص به مدار صعودی و دو ریسک تهدیدکننده
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عوامل موثر در بازگشت روند صعودی شاخص و دو ریسک تهدیدکننده معاملات گفت: بورس قمارخانه نیست و باید ریسک‌های موجود در بازار مدیریت شود.
سود تلفیقی هرسهم "بهپاک" ۵۵۰ ریال منتشر شد
نماد برتر- شرکت صنعتی بهپاک در صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۹ماهه، اعلام کرد سود تلفیقی هرسهم به ۵۵۰ ریال رسیده است.
اقتصاد چین بهتر از آمریکا
نماد برتر- نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد به عقیده فعالان اقتصادی آمریکا، عملکرد اقتصاد چین بهتر از همتای آمریکایی بوده است.
جریان شفاف اطلاعات؛ عاملی موثر در بازگشت اعتماد عمومی به بازار/ عملکرد مثبت شرکت‌ها در ۶ماه نخست سال
نماد برتر- جعفر جولا: «نگاهی اجمالی به گزارش­‌های شش‌­ماهه نخست سال جاری نشان از عملکرد نسبتاً مناسب شرکت‌ها از منظر سودآوری و فروش به ­ویژه در شرکت‌­های صادرات محور دارد»
بیانیه پایانی دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک
نماد برتر- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟
نماد برتر- انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.
توصیه مقام معظم رهبری برای حل مشکلات از طریق عرضه سهام شرکت‌ها
نماد برتر- عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند از طریق عرضه مالکیت سهام شرکت‌ها برای حل مشکلات اقدام شود.
مهار نقدینگی به همکاری دولت، مجلس و بانک مرکزی نیاز دارد
نماد برتر- به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، موتور رشد نقدینگی همچنان روشن است و برای مهار تورم باید خلق نقدینگی توسط بانک‌ها متوقف شود اما برای رسیدن به این هدف دولت، مجلس و بانک مرکزی با یکدیگر همکاری نمی‌کنند و با تصمیمات و تصویبات عجولانه و غیرکارشناسی به میزان تورم و نقدینگی دامن می‌زنند.
افزایش قیمت نفت تولیدکنندگان خاورمیانه در گروی مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- انتظار می رود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه قیمت فروش نفت برای بارگیری در دسامبر را افزایش دهند اما هر گونه تغییر قیمت در گروی نتیجه مذاکرات گروه اوپک پلاس در روزهای آینده خواهد بود.
امکان تبادل ایده میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی فراهم شد
نماد برتر- با برگزاری همایش تجاری ایران-اروپا برای شرکت‌های ایرانی امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و همچنین شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه فراهم شد.
امیدها به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، تقویت سرمایه‌گذاری و جهش تولید افزایش می‌یابد
نماد برتر- عبدالناصر همتی در یادداشتی از عنایت رهبر معظم انقلاب به کنترل پایه پولی و نقدینگی در جهت مهار تورم و نیز همراهی دولت در تأمین کسری بودجه ۸ ماه اول سال قدردانی و تقدیر کرد.
نخستین دوره آموزشی آمادگی آزمون معامله‌گری
نماد برتر- اولین دوره آموزشی آمادگی آزمون معامله‌گری، به صورت آنلاین از سوی مرکز مالی ایران برگزار می شود.
درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل و هشدار به آمریکا و اسرائیل
نماد برتر- ایران با اعلام اینکه برخی طرف‌های خارجی در پشت ترور شهید محسن فخری‌زاده بودند از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدام را به شدت محکوم کنند .
سفرهای دریایی را شروع کنید!
نماد برتر- سازمان جهانی گردشگری و سازمان بین‌المللی دریانوردی در بیانیه‌ای مشترک، خواستار برقراری دوباره سفرهای دریایی شدند.