22:48 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ممنوعه

ممنوعیت ساده‌ترین راه در برابر فعالیت‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: در پی مقررات محدودکننده و ممنوع‌کننده برای صادرات، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که فهرست اقلام صادراتی و وارداتی همچنان در حال حذف و اضافه است و برخی مسئولان دست به دامان ساده‌ترین راهکار، یعنی ایجاد ممنوعیت و محدودیت در برابر رویه‌های تجاری کشور ‌می‌شوند و به دنبال تعدیل فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی و وارداتی هستند که برای آنها با بهانه‌هایی همچون «شرایط ویژه»، «حمایت از بخش خصوصی» و «تنظیم بازار داخلی» تصمیمات متفاوت خود را توجیه ‌می‌کنند.
علت اصلی بحران آب در کشور چیست؟
پایگاه خبری راد: معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آبفا وزارت نیرو گفت: افزایش جمعیت و در نتیجه آن افزایش مصرف آب فراتر از الگوی مصرف بهینه، عامل بهره برداری بسیار بالاتر از آستانه تاب‌آوری منابع آب بوده، به طوری که مصارف آب از مرز بحرانی گذشته است.
نماهای غیر یزدی خراب می‌شوند!
پایگاه خبری راد: شهرداری یزد در چند روز اخیر با اطلاع‌رسانی گسترده، ضرورت استفاده نکردن از نماهای ممنوعه ساختمانی که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شوند را به شهروندان متذکر شده است.
آغاز کمپین انتخابات پارلمانی افغانستان از فردا
پایگاه خبری راد: کمپین انتخابات پارلمانی افغانستان از فردا (جمعه) در سراسر این کشور آغاز می‌شود.
لج بازی یا خشم از برملا شدن حقیقت!
پایگاه خبری راد: در ماه های گذشته اعضای انجمن واردکنندگان خودرو با مشکلی به نام ترخیص خودروهای خود در گمرکات کشور رو به رو شده اند. حال اینکه تاریخ تعهدات این اعضا به مشتریان خود ماه هاست که فرا رسیده و نمایندگان، خودرویی برای تحویل به این مشتریان خود ندارند.
اعدادی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود
پایگاه خبری راد: مساله آب موضوعی است که دیگر از شعار خارج و به یک واقعیت تلخ برای کشور تبدیل شده و روزبه‌روز شرایط بحرانی‌تری را تجربه می‌کند، شرایطی که حال ایران را وخیم کرده و باید به صورت ضرب العجلی به فکر معالجه آن بود.
دلار ۴۲۰۰ تومانی به طور موقت جواب داد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در مقاطع زمانی مختلف به تناسب شرایط موجود سیاست های جدیدی در پیش گرفت و نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز سیاستی بود که به طور موقت جواب داد.
اعلام اقلام غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس/ وضعیت "شیرمدارس" در سال جدید
پایگاه خبری راد: مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن ارائه لیست اقلام ممنوعه در بوفه‌های مدارس و راه‌های پیشگیری از چاقی در دانش‌آموزان درباره وضعیت توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید توضیح داد.
ممنوعیت صادرات برخی کالاها برای حمایت از دهک‌های پایین و جلوگیری از قاچاق و رانت‌ بوده است
پایگاه خبری راد: معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چای، انواع روغن خوراکی، دانه‌های روغنی و روغن خام و پالم، شکر، انواع شیر خشک صنعتی و اطفال و کره در بسته‌بندی بالای ۵۰۰ گرم و گوشت گرم، در فهرست مهم‌ترین اقلام ممنوعه صادراتی قرار گرفته‌اند و ممنوعیت صادرات این اقلام به‌منظور تنظیم بازار داخلی و حمایت از دهک‌های پایین جامعه انجام گرفته است.
کالاهای اساسی بیش‌از نیاز کشور ذخیره شده‌است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: دولت با تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تامین این نیازها در ماه‌های آتی حتی در بعضی اقلام بیش‌از نیاز سال هم فراهم شده است.
استان یزد در وضعیت فوق بحرانی منابع آبی/توسعه کشت در دشت‌های ممنوعه
پایگاه خبری راد: مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد گفت: توسعه کشت در دشت‌های ممنوعه همزمان با کاهش چشمگیر ارتفاع منابع آبی سفره‌های زیرزمینی این مناطق در 40 سال گذشته از دیگر موارد بحرانی شدن آب در استان است.
آب در کشور ته کشید!
پایگاه خبری راد: به‌رغم بارندگی‌های مناسب فصل بهار، وضعیت منابع آبی شهرهای در معرض تنش، بهبود چندانی نیافته است و کماکان ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند و ۲۱ استان کشور بارندگی‌های منفی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.
غرق شدن 3 جوان مرندی در منطقه ممنوعه شنا در آستارا
پایگاه خبری راد: در تابستان امسال، 8 نفر در آب‌های مناطق خطرآفرین و مناطق ممنوعه شنا در شهرستان مرزی بندر آستارا غرق شدند.
ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: ممنوعیت ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به ایران که در پی برخی مشکلات ارزی ایجاد شده بود، اکنون در مرحله بازنگری قرار گرفته است.
تخصیص ۲۰ میلیارد دلار در یک هفته بی سابقه است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه تخصیص۲۰ میلیارد دلار ارز در مدت یک هفته بی‌سابقه بوده است گفت که این تخصیص‌های ارزی نباید توسط یک فرد­ و یا گروه محدود و در پشت درهای بسته انجام شود.