04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقاوم سازی

گذشته را سرزنش و تکرار می‌کنیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دنیای غرب از پروژه‌های ناموفق گذشته عبرت می‌گیرد و از تکرار آن جلوگیری می‌کند اما در ایران اقدامات گذشته را سرزنش می‌کنیم اما باز هم آن را تکرار می‌کنیم.
تمام دستگاه‌ها باید پشتیبان سرمایه‌گذاران باشند
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با جمعی از مردم و مسئولان استان قم دیدار و گفت و گو کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته دوم اسفند
پایگاه خبری راد: سرویس و بازبینی سم‌پاش‌ها در نقاط گرم به منظور کسب آمادگی لازم برای مبارزه با علف‌های هرز، ادامه هرس سبک درختان مرکبات و کاهش عوامل استرس‌زا در مزارع پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۷ تا ۱۱ اسفندماه) است.
بانک‌ها به "سیف" نامه نوشتند
پایگاه خبری راد: بانک‌ها با اعلام آمادگی برای ورود به اعطای تسهیلات به منظور مقام سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا جلسه‌ای از شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود دراین زمینه اختصاص پیدا کند.
۳۰ درصد جمعیت ایران در بافت‎‌های ناکارآمد سکونت دارند
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید براینکه در کل کشور ۱۴۱ هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰ درصد جمعیت کشور در این بافت های ناکارآمد سکونت می کنند، تصریح کرد: مشکلات آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی از جمله شریان های حیاتی هستند که پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و نیاز به توجه بیشتری دارند.
راهکار محققان برای رفع چالش پاشنه آشیل گاز هنگام زلزله/ایجادایستگاه کنترل مرکزی گاز درغرب تهران
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات محققان دانشگاه شهید بهشتی در صورت حرکت گسل "ری" و رخداد زلزله حدود 7 ریشتر بیشترین آسیب به ساختمان‌های مسکونی وارد می‌شود؛ این محققان بر این باور هستند که در خانه‌های جنوبی که علمک گازها در زیر سقف قرار می‌گیرد، این امر موجب شکستگی و نشت گاز خواهد شد که به باور محققان کشور این بخش "پاشنه آشیل گاز" در زمان زلزله است؛ از این رو راهکاری برای جلوگیری از نشت گاز ارائه کردند.
اتمام مقاوم سازی دانشکده حقوق دانشگاه تهران تا پایان ترم جاری
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از اتمام عملیات مقاوم سازی این دانشکده تا پایان ترم جاری خبر داد و گفت: این ساختمان به گونه‌ای مقاوم سازی شده که می‌تواند در برابر زلزله 8 ریشتری نیز مقاومت کند.
رواج "اتاق نشینی" در تهران!
پایگاه خبری راد: هزینه‌های زندگی در کلانشهرها تا حدی افزایش پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر تهران "اتاق نشینی" در حال رواج یافتن است.
پیشنهاد تخصیص وام 40 میلیون تومانی به زلزله‌زدگان کرمان/فعلا نیازی به کانکس نیست
پایگاه خبری راد: مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه فعلا کانکس برای زلزله زدگان کرمان نیاز نیست ، گفت: برای واحدهای خسارت دیده شهری 40 میلیون تومان وام و 6 میلیون کمک بلاعوض و برای روستاها 30 میلیون تومان وام و 5 میلیون بلاعوض پیشنهاد داده ایم که برای تصویب آن باید منتظر تصمیم هیات دولت بمانیم.
بازسازی مسکن‌های روستایی آغاز شد؛ برای ایمن‌سازی هم فکری شده؟!
پایگاه خبری راد: تنها یک هفته پس از زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه کار بازسازی واحدهای روستایی آغاز شد؛ با این حال افکار عمومی نسبت به اجرا و نظارت بر ایمنی خانه هایی که قرار است بازسازی شوند نگران است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی آبان
پایگاه خبری راد: آبیاری غلات آبی پاییزه، تسریع در برداشت نارنگی‌های پیش‌رس، کشت تاخیری کلزا تا آخر آبان ماه، تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها به دلیل کاهش نسبی دما و آلودگی هوا از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای یکشنبه تاشنبه (۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه) است.
توصیه‌های سه روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: سم‌پاشی درختان گردو پس از ریزش برگ‌ها، تسریع در برداشت مزارع سیب زمینی، سم‌پاشی اماکن دامی پس از پاک‌سازی جایگاه و محوطه جهت مبارزه با انگل‌های خارجی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۰ آبان ماه است.
فرسودگی ۶۱ درصد مسکن روستایی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر دو میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن مقاوم روستایی وجود دارد که این رقم تنها ۳۹ درصد از کل واحدهای روستایی را شامل می‌شود به همین دلیل معاون اول رییس جمهور بر اولویت دولت در زمینه پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکید کرد.
ساخت ۵۰ پاسگاه پیش ساخته پلیس راه تا پایان سال جاری در کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ساخت ۵۰ پاسگاه پیش ساخته پلیس راه تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد.
وام ۲۰ میلیون تومانی برای کیفی سازی مسکن روستایی
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در روز ملی روستا گفت: بنیاد مسکن استان تهران برای نوسازی واحدهایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد