09:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسئول

برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
انصراف از فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است
امکان لغو سفارش سهام عدالت از پیش ثبت شده برای سهامدارن سهام عدالت فراهم شد.
یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی «خودرو» درنتیجه قیمت گذاری دستوری
سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده به طوریکه «ایرانخودرو» به ازای تولید هر خودرو ۳۵میلیون تومان زیان متحمل شود.
تفریح با سرقت ۶۰۰ میلیون دلار توسط هکر‌ها
هکر‌هایی که بزرگترین سرقت تاریخ رمزارز‌ها را انجام دادند با پس دادن یک سوم ۶۱۳ میلیون دلار سرقت شده، اعلام کردند این کار را برای تفریح انجام داده‌اند.
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
هیچگونه وقفه‌ای در تولید "شخارک" به وجود نیامده است
آتش سوزی در مخزن گسولین (پنتان) روزانه پتروشیمی خارک، به طور کامل اطفا شده و تمامی واحدهای فرآیندی و تولیدات این مجتمع به طور کامل در سرویس قرار دارد و هیچگونه وقفه‌ای در تولید به وجود نیامده است.
حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.
نیاز داخلی به ورق گالوانیزه در صنایع خودروسازی تامین می شود
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودی و با اجرای پروژه توسعه خط تولید با هدف تأمین ورق گالوانیزه در شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی به ورق گالوانیزه با کیفیت سطح رویه در صنایع خودروسازی کشور تأمین خواهد شد.
مجوز ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و دارایی‌های نامشهود اخذ شد
معاون خدمات مالی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک از دریافت مجوز ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت هم‌اکنون یکی از ۸ شرکت دارای مجوز ارزشگذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری است.
پیام تبریک دکتر دهقان دهنوی به مناسبت روز «خبرنگار»
رئیس سازمان بورس واوراق بهادار به مناسبت هفدهم مردادماه روز «خبرنگار» ،در پیامی این روز را به اصحاب رسانه و اهالی قلم تبریک و تهنیت گفت. متن پیام دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و أوراق بهادار بدین شرح است؛
سود ۱.۵ میلیارد دلاری شستا معادل ۸ برابر رشد دلار / رونمایی ۱۴ داروی جدید
مدیرعامل شستا با رونمایی از ۱۴ محصول دارویی جدید در زیرمجموعه بورسی ، گفت: جهش سودآوری این هلدینگ با بیش از ۱.۵ میلیارد دلار سود ، معادل ۸ برابر رشد نرخ ارز است.