12:42 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مخالفت

پروژه انرژی که ترامپ نتوانست متوقف کند
نماد برتر- روسیه احتمالا موفق خواهد شد جدیدترین تحریمهای آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ را دور زده و این خط لوله را تکمیل کند.
تنش‌های داخلی در اوپک پلاس بالا گرفت
نماد برتر- آنچه که به نظر می رسید یک دیدار آرام وزیران نفت اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه در سال میلادی آینده باشد، با اعلام گلایه های برخی از تولیدکنندگان عضو این گروه با مشکل برخورد کرده است.
بودجه ۳۳۳ میلیون دلاری انگلیس برای حذف تجهیزات مخابراتی هواوی
نماد برتر- انگلیس پس از ممنوع کردن استفاده از تجهیزات ساخت شرکت هواوی چین در شبکه های نسل پنجم، ۲۵۰ میلیون پوند (۳۳۳ میلیون دلار) برای متنوع کردن منابع تجهیزات ۵G هزینه خواهد کرد.
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
انتقاد همتی از روحانی درباره ترخیص کالا‌های رسوبی از گمرک / دلایل مخالفت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس جمهور با انتقاد از مصوبه اخیر درباره ترخیص کالا‌های رسوبی از گمرک و تصمیم گیری بدون حضور نماینده بانک مرکزی این مصوبه را غیرعملیاتی، خلاف قوانین دانست.
وزارت کشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد
نماد برتر- با وجود مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به این وزارتخانه سپرده شد.
چرا فهرست دارویی کشور را باز نمی‌کنید؟
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می‌گوید سیاست‌های دارویی وزارت بهداشت باعث شده که ایران در این صنعت دچار عقبگرد شود.
کاهش جهانی دلار
نماد برتر- ارزش دلار مقابل شماری از ارزهای مهم کاهش یافت.
رفت و برگشت طرح جهش تولید مسکن
نماد برتر- دولت به دلیل عدم پیش بینی منابع کافی، مخالفت خود را با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن اعلام کرده؛ با این حال طرح، مراحل دوفوریت و بررسی در صحن را طی کرده و به زودی توسط بهارستان نشینان تصویب می شود.
انتقاد عضو هیات مدیره "ذوب" به شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد با درخواست لغو
نماد برتر- عضو هیات مدیره ذوب آهن در واکنش به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد آن را پرابهام، ضد صادرات، توزیع کننده رانت بدون مشورت با فعالان صنعت و بازار سرمایه خواند و خواستار لغو شد.
ریزش مجدد دلار در معاملات خارجی
نماد برتر- شاخص دلار دوباره ریزش کرد.
واقعیت ادعای چین درباره آلودگی مواد غذایی وارداتی چیست؟
نماد برتر- کشورهای تولیدکننده بزرگ مواد غذایی از بازرسی محصولات وارداتی در چین و تست آنها برای ویروس کرونا به خشم آمده اند و از این کشور خواستند این رفتار را که برابر با محدودیت تجاری است، متوقف کند.
دلار باز هم عقب نشست
نماد برتر- ارزش دلار باز هم مقابل رقبای اصلی اش کاهش یافت.
امتیاز ویژه برای واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت!
نماد برتر- در حالی واردات کالاهای گروه چهار ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد که در حال حاضر ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند«بوش» مجوز واردات را با ارز نیمایی دریافت کرده است‌ و دلیل این تبعیض مشخص نیست!
۱۰ دلیل برای مخالفت شدید با انتشار اوراق پیش‌فروش نفت
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه انتشار اوراق پیش‌فروش نفت هیچ مزیتی نسبت به اوراق ریالی ندارد، ۱۰ دلیل برای مخالفت اعلام کرد.