00:50 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعی

بورس کالا دلیل گرانی سیمان نیست
افزایش قیمت سیمان در بازار ناشی از قطعی برق است. معامله این محصول در بورس کالا تا ۱۲ تیر ماه که هنوز این صنعت با محدودیت مصرف برق مواجه نبود بدون مشکل و تاثیر منفی انجام می گرفت.
برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
تغییر و افزایش تدریجی دامنه نوسان قطعی است
به طور حتم دامنه نوسان با تغییر همراه می‌شود و معاملات بورس بر این دامنه نوسان کنونی مثبت و منفی پنج درصد متوقف نخواهد ماند.
اعمال محدودیت در فعالیت رمز ارزها تا پایان دوران گرمای هوا
رمز ارزهایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت ها خاموش خواهند ماند.
آزادسازی سهام عدالت؛ فعلا تصمیمی نداریم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا زمانی که طراحی‌های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت اتخاذ نمی‌شود، اما بعد از طراحی ابزار‌های لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.
اصلاح اقتصاد برق، راه‌حل برون‌رفت از مشکلات این صنعت
راه حل برون رفت صنعت برق از مشکلات حاضر در گروی، اصلاح قیمت برق و استفاده از سازوکارهای شفاف بازار سرمایه برای کشف قیمت واقعی برق جهت ارائه سیگنال های قیمتی مناسب به سرمایه گذاران است.
چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه اول مرداد
بازار خودروهای پرطرفدار، روزهای آخرتیرماه 1400 را با رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار به پایان رساند و نوسان دو درصدی را تجربه کردند.
تصمیم تازه شرکت توانیر برای مصرف برق شرکت های فولادی
با تصمیم تازه شرکت توانیر ، فقط شرکت های سیمانی از دیروز پنجشنبه تا یکشنبه مجاز به فعالیت کامل و استفاده نامحدود برق بوده و شرکت های فولادی با محدودیت مواجه هستند .
عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا؛ بزودی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا خبر داد و گفت: با ورود کل تولیدکنندگان سیمان کشور به بورس کالا این صنعت رسما از نظام قیمت گذاری دستوری خارج می شود.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
پرداخت خسارت ضرر و زیان ناشی از قطعی برق به صنعت سیمان
دولت با نصح صریح قانون موکلف است خسارت ناشی از قطع برق کارخانه های سیمان را پرداخت کند. سیمانی ها با تصمیمات اخیر وزارت نیرو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه شدند که باید میزان دقیق آن محاسبه شود، سپس با دولت پای مذاکره نشست.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
هموار شدن تعیین قیمت خوراک پالایشگاه ها از مسیر بورس
سودآور شدن صنعت پالایشگاهی کشور با تعیین قیمت خوراک از مسیر بورس محقق می شود. این تصمیم نه تنها دیگر مانع رانت می شود بلکه باعث رشد سود شرکت های پالایشی می شود.