01:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فیات

کشف 332 تن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در سال جاری
پایگاه خبری راد: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 332 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال جاری در کشور خبر داد.
مدیرعامل سابق فیات کرایسلر درگذشت
پایگاه خبری راد: سرجیو مارچیونه، مدیرعامل سابق شرکت فیات کرایسلر که یکی از برجسته‌ترین و محترم‌ترین مدیران صنعت خودروسازی بود، درگذشت.
خودروهای خودران گوگل رکورد زدند
پایگاه خبری راد: خودروهای خودران شرکت "وایمو" گوگل موفق شدند به رکورد طی مسافت هشت میلیون مایل در خیابانهای عمومی دست پیدا کنند.
غول‌های خودروسازی دنیا و جریمه‌های نجومی
پایگاه خبری راد: تصادفات جاده‌ای یکی از دلایل عمده مرگ و میر در جهان است. هر چند از دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ به بعد، کارخانه‌های خودروسازی گام‌های بلندی برای کاهش تلفات جاده‌ای برداشته‌اند اما نمونه‌های برجسته‌ای از تاخیر در ارائه فراخوان از جانب خودروسازان وجود دارد. در شماری از این موارد، خودروسازان بعد از آگاهی از معیوب بودن خودروهای‌شان یا مشکوک شدن به ایمنی آن‌ها، اقدامات لازم را در پیش نگرفته و به همین دلیل مشمول جریمه شده‌اند.
واردات هزاران موبایل با مسافران کثیرالسفر
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که پرونده‌هایی از جمله واردات ۶۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس، ساماندهی کالای همراه مسافر برای جلوگیری از واردات هزاران تلفن همراه توسط یک شخص و غیره در حال بررسی توسط دستگاه‌های متولی است، اما برای کاهش و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باید سامانه‌های دیجیتال در همه دستگاه‌ها فعال شوند که برخی از این دستگاه‌ها در حوزه تجارت، اقتصاد، امنیت، انتظامات و قضایی مقاومت می‌کند.
واکنش اروپا به تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودروهای اروپایی
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به تهدید ترامپ برای افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های گمرکی خودروهای اروپایی، اظهار کرد اروپا نیز به طور قطع به تهدیدات آمریکا پاسخ خواهد داد.
جریمه ۳۰ میلیون یورویی فیات به دلیل فرار مالیاتی
پایگاه خبری راد: گروه خودروسازی فیات- کرایسلر در واکنش به این اقدام، قانون‌گذاران اروپایی را متهم به سو استفاده از قدرت خود و ایفای نقش دادگاه جرائم مالیاتی چندملیتی کرد.
ترامپ اروپا را به افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات خودرو تهدید کرد
پایگاه خبری راد: به دنبال اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه واردات تعداد زیادی از محصولات آمریکایی، دونالد ترامپ اروپا را به افزایش تعرفه ۲۰ درصدی واردات خودرو به این کشور تهدید کرده است.
تاثیر واردات خودرو بر صنعت خودرو آمریکا
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داده است که تاثیر واردات خودرو بر خودروسازی داخلی این کشور بررسی شود.
برترین موتورهای دنیا بر اساس تعداد سیلندر
پایگاه خبری راد: همه موتورها برابر نیستند و علاوه بر حجم‌های مختلف، شرکت‌های سازنده با تولید سیلندرهای بیشتر و یا کم کردن سیلندرهای پیشرانه، به گزینه دلخواه خود برای تولید نیروی کافی می‌رسد.
ترامپ می‌خواهد واردات خودرو را محدود کند!
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ می‌کوشد با تحمیل استانداردهای سخت‌گیرانه زیست‌محیطی و تعرفه‌های گزاف، واردات خودروهای خارجی را محدود کند و به این ترتیب خودروسازان آمریکایی را از رقابت با همتایان خارجی در امان نگه دارد.
حملات سایبری در صنعت خودرو
 پایگاه خبری راد: همزمان با وابستگی روزافزون خودروسازی به اینترنت، این صنعت در برابر هکرها آسیب‌پذیر شده است.
مبارزه باید به سمت قاچاق کلان برود
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ درصد کشفیات به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان مربوط می‌شد اما خواست مسئولان این بوده که از مبارزه با قاچاق خرد به سمت مبارزه با قاچاق کلان برویم.
تاکید بر لزوم مبارزه با پولشویی/علت استمرار قاچاق
پایگاه خبری راد: وزیر کشور با تاکید بر لزوم مبارزه با پولشویی، ضمن اشاره به علت استمرار قاچاق، گفت: لازم است فعالیت ما به گونه‌ای باشد که تراز سود داخل و خارج از کشور هماهنگ شود تا اتفاقی به اسم قاچاق رخ ندهد.
فضا برای قاچاقچیان ناامن شده/سختی‌های مبارزه با قاچاق در دریا
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان هرمزگان با تاکید بر سختی‌های مضاعف مبارزه با قاچاق در دریاهای جنوب گفت: در سال‌های گذشته به واسطه هم‌افزایی نهادهای مختلف میزان کشفیات قاچاق در آب‌های خلیج فارس رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.