20:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی

عرضه نفت در بورس، یک هفته قبل از شروع تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های فراوان ظاهرا مسئولان بازار سرمایه و صنعت نفت به تفاهم رسیدند که ششم آبان ماه، درست یک هفته قبل از شروع تحریم‌های یک جانبه آمریکا، نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.
 واقعیات اقتصادی کشور را به مردم بگوییم
پایگاه خبری راد: وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه "باید زمینه تحریف و ابهام‌زایی اخبار را از بین ببریم"، گفت: اگر واقعیات اقتصادی کشور را به مردم بگوییم و خواهان مشارکت مردم باشیم، موفق می‌شویم.
اختیارات بانک مرکزی برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی تصویب شد
پایگاه خبری راد: در جلسه صبح شنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ، اختیارات بانک مرکزی برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
مصوبه جدید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: با توجه به افزایش مدت زمان اقامت سرمایه‌گذاران خارجی و کاهش ۵۰ هزار دلاری شرط میزان سرمایه‌گذاری برای ترغیب سرمایه‌گذاران در ایران، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که با مصوبه مذکور، قطعا بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی حل شده و دیگر در پیچ و تاب موانع سطحی گرفتار نمی‌شوند، اما مهم این است که آیا اساسا فضای کسب و کار کشور آنقدر مناسب هست که سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری وسوسه کند یا خیر.
مهر تایید بر فعال سازی مجدد کارت سوخت
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز بر پیشنهاد وزارت نفت برای فعال سازی مجدد کارت سوخت مهر تایید زده است.
عرضه نفت خام در بورس تا پایان مهرماه
پایگاه خبری راد: بعد از بررسی‌های انجام شده و درحالی که قول رخ دادن این اتفاق در هفته جاری داده شده بود، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری اقدام به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران کند.
 وزارت صنعت و سازمان تعزیرات بر روی قیمت‌ها نظارت جدی اعمال کنند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات باید بر روی قیمت ها نظارت جدی اعمال کنند.
 ۵۸۰۰ پروژه‌ عمرانی نیمه‌تمام در کشور!
پایگاه خبری راد: در حال حاضر بیش از ۵۸۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که عمده آن در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی و منابع آب قرار دارد. برای تکمیل این طرح‌ها بیش از۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است.
آیا عرضه نفت خام در بورس در حد حرف باقی می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: با اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند که این هفته نفت در بورس انرژی عرضه می‌شود، اما هنوز خبری از این معاملات نیست گویی این اظهارنظرها صرفا جنبه سخنرانی دارد؛ هر چند که عده‌ای می‌گویند وزارت نفت همکاری نمی‌کند، اما کارشناسانی هستند که معتقدند زیرساخت‌های معاملاتی برای عرضه نفت وجود ندارد و بر این باورند که عرضه نفت در بورس موجب دور زدن تحریم‌ها نمی‌شود.
به‌دنبال راه‌حلی برای تحویل و تسویه معاملات نفت خام در بورس هستیم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی معتقد است شرکت ملی نفت ایران با مشورت با دستگاه‌های مرتبط باید بتواند به راه‌حل‌های موثری برای تحویل و تسویه مالی معاملات نفت خام در بورس دست یابد. او می‌گوید یکی از مسائلی که تصمیم‌گیری درباره عرضه نفت خام در بورس را طولانی کرده، ضرورت همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل بابتِ ارائه راه‌حل‌های ممکن و مشارکت در امر نقل و انتقال و تسویه وجوه است.
شرط موفقیت انتشار اوراق مشارکت ارزی-ریالی
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در حالی مجوز انتشار اوراق مشارکت ارزی-ریالی را به‌منظور کنترل بازار ارز دریافت کرده است که به اعتقاد کارشناسان اگر مردم اطمینان کرده و برای دریافت این اوراق بجای خرید اسکناس ارز وارد شوند، قطعا می‌تواند یکی از ابزارهای مناسب برای کنترل بازار ارز باشد.
 هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی ضروری است
پایگاه خبری راد: نایب رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی امروز نیازمند وزرای اقتصادی خبره، برنامه‌ریز، شجاع، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستیم.
شاهد سیر نزولی قیمت ارز و سکه خواهیم بود / رسانه‌ها و صاحبان تریبون به مصالح عمومی توجه کنند
پایگاه خبری راد: جلسه مقدماتی ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به منظور تبیین و ایجاد هماهنگی برای برگزاری اولین جلسه ستاد با حضور تمامی اعضا برگزار شد.
دو روی سکه عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران زمزمه‌های عرضه نفت خام در بورس با هدف دور زدن تحریم‌ها بعد از سال‌ها مجددا به گوش رسید و آن طور که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، این تصمیم قرار است از هفته آینده عملیاتی شود؛ تصمیمی که از یک طرف بخش خصوصی و برخی کارشناسان آن را دریچه جدیدی برای ورود نفت ایران به بازار جهانی و برخی دیگر آن را در دور زدن تحریم‌ها بی اثر می‌دانند.
سیاست‌های جدید مدیریت بازار پول و ارز تصویب شد
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهادات بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز را بررسی و تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.