13:44 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی فضای مجازی

تفاهم وزارت ارتباطات و قوه قضاییه بر سر شبکه ملی اطلاعات
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به امضا رسید. ​
بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام !
پایگاه خبری راد: اخیراً نامه‌ای درباره محدودسازی برای اینستاگرام منتشر و البته ازسوی سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده که ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.
 ظرفیت شبکه‌ ترانزیت بین‌الملل افزایش پیدا کرد
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت شبکه IP ایران به‌عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات، سه برابر شده و با اجرای پروژه‌ای در کمتر از ۱۰ ماه آینده، تاخیر، قطعی و در دسترس نبودن‌های شبکه کاهش می‌یابد.
باز قانون جدید برای پیام رسان های داخلی!
پایگاه خبری راد: مجلس شورای اسلامی در حالی می‌خواهد طرحی برای ساماندهی پیام‌رسان‌ها تصویب کند که شورای عالی فضای مجازی سال گذشته با بررسی این موضوع، مصوبه‌ای با عنوان «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» تصویب کرده بود.
حمایت از پیام رسان های داخلی!
پایگاه خبری راد: اگرچه ممکن است برخی عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را علت عدم رشد آن‌ها بدانند، درمقابل، ادامه‌ی حمایت از آن‌ها در شرایطی که هنوز نتوانستند به تعداد کاربران مورد نظر برسند هم مورد انتقاد گروهی دیگر قرار گرفته است.
اینستاگرام هم باید در کشور نماینده پاسخگو داشته باشد
پایگاه خبری راد: فیروز آبادی با بیان اینکه در مرکز ملی فضای مجازی معتقدیم رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند، حتما باید داخل کشور نماینده داشته باشند.
 حذف عبارت «اجازات خاصه رهبری» در قانون بازنشستگان
پایگاه خبری راد: محمود صادقی و سید احساس قاضی زاده هاشمی نمایندگان مردم تهران و فریمان عملکرد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در سالروز شهادت شهید حسن مدرس و روز مجلس مورد بررسی قرار دادند.
 "هات‌گرام" و "تلگرام طلایی" از تلگرام تا پایان آذرماه جدا می شوند!
پایگاه خبری راد: با بیان اینکه هات‌گرام و تلگرام طلایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه نسخه‌ای از تلگرام پیاده سازی شده‌اند،گفت: تا پایان آذر ماه این پیام‌رسان‌ها از تلگرام جدا می‌شوند و در صورت عدم دریافت مجوزهای لازم غیر قانونی می‌شوند.
 از نهادهای تاثیرگذار حوزه ICT برای شرکت در کمیته ضد تحریم دعوت می شود
پایگاه خبری راد: از نهادهای مختلفی که در حوزه فناوری اطلاعات تاثیرگذارند خواستیم در این کمیته حضور داشته باشند.
استقلال کشورها با آینده فضای مجازی در خطر است
پایگاه خبری راد: این خدمات و ابزارهای فضای مجازی در حقیقت استعمار نوین است و دیگر برای چپاول کشورها نیازی به ناو و سرباز نیست، بلکه با این پلتفرم ها به سادگی این امر ممکن خواهد شد.
تلگرام‌های فارسی؛ مجاز یا غیرمجاز؟
پایگاه خبری راد: نسخه‌های فارسی تلگرام در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که پس از مهلت داده شده به آن‌ها برای بومی‌سازی کامل، تا امروز اظهارنظر رسمی درباره‌ی ادامه‌ فعالیت‌شان یا ممنوعیت آن‌ اعلام نشده است.
با مستندات، حمله سایبری روز گذشته را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به تاسیسات ارتباطی کشورمان و دفع آن گفت: تصمیم داشتند از طریق نفوذ به یکی از سرورهای پابلیک موجود در بستر اینترنت برای ارائه خدمات به زیرساخت‌های داخلی دسترسی بگیرند که این نفوذ شناسایی و کدگذاری شده بود و متوجه بودیم که این را برای روز مبادا گذاشته بودند و اکنون با مستندات، این اقدام وقیح را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
قطع اینترنت از نظر فنی غیر ممکن است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حوزه‌هایی چون نامه‌های دامنه و بانک‌ها که احتمال ایجاد محدودیت به دلیل تحریم‌ها وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و حتی مانورهایی نیز انجام شده است.
وزارت ارتباطات حمایتی از تلگرام‌های فارسی نداشته است
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تاکید کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از پیام‌رسان‌های بومی باید اقناع شوند.
برخورد با فساد در فضای مجازی ادامه پیدا خواهد کرد
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.