05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت ارتباطات زیرساخت

فراگیرشدن فیلترشکن‌ها اثرات مخرب امنیتی دارد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از دلایل مخالفت دولت با فیلترینگ این است که اگر برخی از اپلیکیشین‌ها اثر مخربی داشته باشند، در کنار آن استفاده و فراگیر شدن فیلترشکن‌ها هم اثرات مخرب امنیتی زیادی دارند.
کاهش کیفیت تلگرام با خروج سرورها از زیرساخت
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبه جدید مرکز ملی فضای مجازی، به شرکت ارتباطات زیرساخت به خروج سرورهای تلگرام از مدار زیرساخت اقدام کرده که می‌تواند کاهش کیفیت استفاده از این پیام‌رسان را در پی داشته باشد.
انحصار صوت و تصویر مانع تولید محتوا می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که تولید محتوای بومی در فضای مجازی از اهمیت زیادی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات برخوردار است، ایجاد فضای انحصاری می‌تواند این تولید را به خطر بیندازد.
چند درصد ایرانی‌ها به اینترنت دسترسی ندارند؟
پایگاه خبری راد: رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی پنج ساله گذشته غیرقابل انکار است. در کنار این مساله اما باید دید سرانه دسترسی به اینترنت و همینطور سرانه حجم اختصاص یافته به هر ایرانی برای اینترنت داخلی و بین‌المللی در چه وضعیتی است.
ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور به ۲۴ ترابیت تا سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم از ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت و شبکه IP کشور از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت برثانیه تا یک سال آینده خبر داد.
باید به سمت آزادسازی تعرفه‌ها حرکت کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: در بخش تقویت رقابت از طریق ساز و کارهای تعرفه‌گذاری باید به سمت آزادسازی تعرفه‌ها حرکت کنیم که البته بخشی از این کار در معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه آغاز شده و باید در آینده نزدیک کامل شود.
سود میلیاردی قاچاقچی‌گری به سبک ارتباطات
پایگاه خبری راد: تا پیش از این از زبان مسئولان و کارشناسان بسیار شنیده شده که قاچاق مکالمات باعث ضربه زدن به منافع عمومی و اقتصاد کشور می‌شود؛ اما چگونه برقراری یک ارتباط تلفنی ساده می‌تواند به منافع عمومی لطمه بزند؟
کاربران از اینترنت منصفانه ناراضی‌اند؟!
پایگاه خبری راد: تصویب مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های اینترنت ثابت که هفته گذشته از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد، انتقاداتی را از سوی کاربران اینترنت ثابت در پی داشته است که عمدتا به قیمت بالا و محدودیت مصرف در این طرح اشاره دارند.
سرمایه فیلترینگ هوشمند کجا رفت؟
پایگاه خبری راد: در حالی که از زمان آغاز فیلترینگ هوشمند به گفته مسوولان ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه‌هایی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان صرف این پروژه شده است، اکنون که پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سیستم رمزنگاری مجهز و در برابر فیلترینگ مقاوم شده‌اند، باید دید این سرمایه در کجا هزینه می‌شود و روش کنونی برای پالایش مطالب نامناسب چیست؟
خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائران اربعین حسینی در مقابل طرف عراقی
پایگاه خبری راد: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکیل کمیته ویژه اربعین تلاش کرد اپراتورها بتوانند با هم افزایی هرچه بیشتر خدمات مناسبی در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دهند که بر همین اساس اپراتور دوم ارتباطی کشور نیز امکان استفاده روزانه از اینترنت رایگان را فراهم کرد.
هشدارهای امنیتی-ارتباطی برای زائران اربعین
پایگاه خبری راد: بسیاری از زائران اربعین هرساله به صورت خانوادگی و یا دسته جمعی قدم در راه کربلا می گذارند. در این مراسم همچنین سالمندان هم حضوری پررنگ دارند که همین مسائل باعث ضرورت بیشتر برقراری ارتباطات تلفنی یا مجازی زائران با یکدیگر می‌شود؛ امری که البته حواشی امنیتی و محدودیتی خاص خودش را دارد.
حرکت به سمت نسل ششم اینترنت از سال آینده
پایگاه خبری راد: گذر به نسخه ۶ آی پی (IPv۶) موضوع مهمی است که این روزها در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است. در ایران هم عبور از IPV۴ به نسخه ۶ موضوعی است که از سالها قبل مطرح و تاحدودی دنبال شده؛ چراکه بنا بر اظهارات صورت گرفته ایجاد شبکه ملی اطلاعات با ملاک IP آدرس نسخه ۶ ممکن خواهد بود.
جزئیات اینترنت رایگان راهپیمایی اربعین/ احتمال انتقال تجهیزات عاریه‌ای به عراقی‌ها
پایگاه خبری راد: مراسم اربعین که حالا به بزرگترین راهپیمایی مذهبی در دنیا تبدیل شده است، طبیعتا نیازمند ملاحظات زیرساختی و رفاهی برای شرکت کنندگان است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هر ساله با انجام تدارکاتی به پیشواز مراسم اربعین حسینی می‌رود.
پایان فروش حجمی اینترنت در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: فروش قطره‌ای اینترنت آن هم به شیوه‌ای که اکنون در ایران اجرا می‌شود تقریبا در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. این نحوه فروش اینترنت در علاوه بر تحمیل هزینه‌های غیرعادلانه بر مشترکان در نهایت از ایجاد فضایی مطمئن برای تولید محتوای ملی نیز جلوگیری می‌کند.
تجربه ۱۰۰ مگابیتی با فیبرهای نورانی
پایگاه خبری راد: تا انتهای کار دولت یازدهم وسعت شبکه اصلی فیبرنوری به۵۶ هزار و ۶۱۶ کیلومتر رسیده است. فیبرنوری که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های ۱۰۰ مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد؛ در مقایسه با سیم مسی هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل مسوولان کشور بر لزوم توسعه‌ی آن تاکید دارند.