09:45 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

ماجرای خاموشی گوشی‌های آیفون چیست؟
پایگاه خبری راد: شاید نتوان با قطعیت از کاهش آمار خرید گوشی‌های آیفون پس از مشکلاتی که اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی ایجاد کرده خبر داد، اما به اعتقاد کارشناسان، کاربرانی هستند که درصورت نیاز به جایگزینی گوشی‌هایشان پس از سرقت، خرابی و شکستگی، سیستم عامل اندروید را جایگزین iOS کنند.
به همکاری با هواوی ادامه می‌دهیم!
پایگاه خبری راد: شرکت تایوانی TSMC به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان چیپ‌ست در جهان اعلام کرده است به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، به همکاری و فعالیت با این شرکت چینی ادامه خواهد داد.
چگونه بفهمیم مشترک پر مصرف هستیم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
راهکار هواوی برای دور زدن تحریم اندروید
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواوی به منظور دور زدن تحریم‌های گوگل و لغو لایسنس استفاده از اندروید، قصد دارد سیستم عامل اختصاصی یکپارچه‌ای را برای محصولاتش ارائه و منتشر کند.
گوگل پلی‌استور جایگزین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواوی از چندی پیش سعی داشته که یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی برای توسعه و ارائه اپلیکیشن برای محصولات خود طراحی کند که جایگزین گوگل پلی استور شود.
حمایت کاربران چینی از هواوی
پایگاه خبری راد: بعد از تحریم هواوی و لغو لایسنس اندروید از سوی گوگل، موج جدیدی از سوی خیل عظیمی از کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی این کشور بوجود آمده است که به دنبال اقدام متقابل و بایکوت محصولات اپل هستند.
گوشی‌های گوگل خود از همه بیشتر مشکل دارند!
پایگاه خبری راد: با اینکه کاربران از گوشی‌های هوشمند اختصاصی گوگل موسوم به پیکسل توقع بسیار بیشتری برای کیفیت بالاتر اندروید دارند، اما همواره مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی در آن به چشم می‌خورد.
خداحافظی اجباری هواوی از اندروید!
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه شرکت چینی هواوی روز پنج شنبه در فهرست سیاه تجارت با آمریکا قرار گرفت، حالا گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد ادامه همکاری و فعالیت خود را با این غول تکنولوژی بزرگ خاتمه بخشد.
اچ‌تی‌سی هم گوشی ۵G معرفی می‌کند اما...
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی (HTC) قصد دارد از یک مدل گوشی جدید مجهز به فناوری ۵G در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی کند اما تحلیلگران بر این باورند که طبق روال سال های گذشته این شرکت، از این محصول نیز استقبال چندانی نخواهد شد.
پروژه جدید گوگل چیست؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که گوگل سرانجام تصمیم گرفته که در مورد یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین پروژه‌های خود تحت‌عنوان فیوژا اطلاعات مختصری را منتشر کند.
چگونه مرورگر اینترنت اکسپلورر را از ویندوز ۱۰ حذف کنیم؟
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه بسیاری از کارشناسان امنیتی پیش‌تر اعلام کرده بودند که کاربران هرچه سریعتر به حذف مرورگر اینترنت اکسپلورر اقدام کنند، این گزارش به شما چگونگی این کار را تشریح کرده و آموزش می‌دهد.
نسخه جدید اندروید با ایموجی‌های جدید!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل قصد دارد ایموجی‌های جدیدی را به پلت‌فرم نسخه جدید اندروید اضافه کند که در آن جنسیت تعریف نشده است.
اندروید اوریو بالاخره از نوقا سبقت گرفت!
پایگاه خبری راد: با توجه به انتشار جدیدترین آمارهای گوگل می‌توان دریافت که اندروید اوریو هم اکنون محبوبترین نسخه سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.
اندرویدی‌ها از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه گذشتند!
پایگاه خبری راد: گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O اعلام کرد که تعداد گوشی و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در هر ماه از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه نیز عبور کرده است.